Avatar billede kasperlfc Nybegynder
03. april 2006 - 20:02 Der er 6 kommentarer

Computer fryser..

Hey Eksperten.dk
Jeg har et problem der er ved at drive mig til vanvid.
Min computer fryser lige pludselig. Ikke hvis jeg laver noget specielt.
Men den fryser lige pludselig. Altså musen fryser simpelthen, og det eneste jeg kan gøre, er at trykke på reset knappen.
Kan det være noget med den bliver for varm, og min blæser er for lille..
Eller harddisk eller lignende..
På forhånd tak..
Hilsen Kasper..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. april 2006 - 22:43 #1
åben den, og rens den for støv, og sørg for at alle blæsere kører optimalt.
Kør en diskoprydning, scandisk, og 1 deframentering.
Virker det ikke, så lav en repair.. virker det ikke, så er det sikkert et hardware problem.
Det er oftes ram el psu, som skal udskiftes 1., derefter grafikkort, hd, cpu..osv.
Så prøv 1. at fjerne en ram-blok, hvis du har 2.
Altså brug udelukkedes metoden, til at lokalisere dit problem.
Si´r harddisken, en mærkelig lyd kan det var den..
Det er bare at prøve sig frem.O)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. april 2006 - 23:00 #2
Men husk lige at tjekke batterierne i musen først.... :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2006 - 08:15 #3
Du er her : Eksperten : Spørgsmål & Svar : PDA :: Generelt :: Computer fryser.. :

Måske du skulle lukke her og oprette i pc kategorien ;)
Avatar billede kasperlfc Nybegynder
04. april 2006 - 15:08 #4
Undskyld:)
Men det er første gang jeg er herinde, og havde ik lige set computer tråden.:)
Men min com lukkede lige ned og jeg har fået en log hvor der står, at nogle filer var skyld i at den lukkede ned.. Jeg kan ik huske hvilke filer det var, men det var i temp mappen..
Skal jeg slette filerne?
Eller kan der gøres noget andet..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. april 2006 - 15:15 #5
Du BURDE altid kunne slette filer i TEMP mappen.

Men måske skulle du ved samme lejlighed scanne din PC for virus og spyware.

Start på www.spywarefri.dk
Avatar billede kasperlfc Nybegynder
04. april 2006 - 22:45 #6
Har lige scannet med en virus scanner og den fandt intet..
Angående og teste rammene, har jeg prøvet, og den gik i lort..
Uanset hvilken ram blok der sad i..
Men jeg vil prøve noget af det i har skrevet længere oppe..