Avatar billede fuzzmeister Nybegynder
03. april 2006 - 14:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gennemsigtig Iframe??

Hey alle =)

Hvordan laver jeg min Iframe gennemsigtig?
Avatar billede roenving Novice
03. april 2006 - 23:40 #1
-- har ikke checket/testet for nylig, så jeg er ikke sikker på, hvordan de nyeste udgaver af alle de forskellige browsere reagerer, men princippet er, at selve iframe-elementet skal være gennemskinneligt og det skal dokumentet inde i iframen så også være !-)

<iframe src="mitGennemsigtigeDokument.html" allowtransparency="allowtransparency" style"background:transparent;"></ifame>

-- og i mitGennemsigtigeDokument.html skal der så være i et style-tag (eller være linket til i et stylesheet !-)

html,body{background:transparent;}
Avatar billede roenving Novice
03. april 2006 - 23:41 #2
Hrm, mit tastatur kan ikke skrive ,-)

...
style="background:transparent;"></iframe>
Avatar billede matz Nybegynder
04. april 2006 - 09:54 #3
Hvad med den her?

<iframe src="http://www.cyber-kox.subnet.dk/" style="filter: Alpha(Opacity=50);"></iframe>

Også kan du indsætte højde, bredde, frameborder, scrolling.
Avatar billede fuzzmeister Nybegynder
04. april 2006 - 09:58 #4
Tak for svarene guys ^^
Avatar billede roenving Novice
05. april 2006 - 21:06 #5
-- be4mærk at alpha opacity kun virker i een eneste browser og ikke i andre !-)
Avatar billede matz Nybegynder
06. april 2006 - 18:37 #6
roenving >> Hvad skal man da skrive hvis det skal passe til de fleste browsere ??
Avatar billede roenving Novice
08. april 2006 - 12:48 #7
F.eks. (khtml-tingen har jeg set i et svar herinde, men kender den ikke ellers !-)

style="filter: alpha(opacity=50);-moz-opacity:0.5;-khtml-opacity:0.5;opacity:0.5;"