Avatar billede phlip_19 Nybegynder
03. april 2006 - 09:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kan ikke finde username ud fra MembershipProvider eller LoginName

Hey eXperter!

Jeg sidder lige pt. for første gang og rider med Membership- og RoleProvider's i ASP under .NET 2.0.

Jeg har her måtte lave mine egne providers, da jeg skal kalde op mod en existerende datakilde.
For at få et bestemt opject ud af min datakilde, skal jeg benytte brugernavnet som parameter.

Nu er mit spørgsmål som om man på en simpel måde kan finde brugernNavnet som er blevet indtastet i Login, altså om disse bruger data, bliver gemt et sted i en instanc eller en cookie eller lignende.

MVH Phlip
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2006 - 09:59 #1
string User = Environment.UserName;
Avatar billede phlip_19 Nybegynder
03. april 2006 - 10:12 #2
Environment.UserName retunere ASPNET!
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2006 - 10:19 #3
hmm.. det skulle meget gerne retunere den bruger du er logget ind på!.. det gør det for mig..
Avatar billede phlip_19 Nybegynder
03. april 2006 - 10:27 #4
iførlge MSDN så retunere Enviornment.Username brugernevnet på den person der har startet den nuværende tråd.
Så et eller andet sted må du specificere hvem det er eller på anden vis tildele brugernavnet, en værdi som jeg ikke gør, hat du et stykke kode der viser hvordan du ogger brugerne ind, og hvilke metoder har du implementeret i din MembershipProvider?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2006 - 10:36 #5
hvis det ikke virker, så ved jeg det ikke desværre
Avatar billede -xyz- Nybegynder
03. april 2006 - 11:05 #6
User.Identity.Name

returnerer den bruger der er logget ind.
Avatar billede phlip_19 Nybegynder
03. april 2006 - 11:08 #7
Yir! User.Identity.Name faldt jeg også lige selv over, den retunere det den skal...

smid et svar!
Avatar billede -xyz- Nybegynder
03. april 2006 - 11:08 #8
svar :)