Avatar billede human Nybegynder
02. april 2006 - 02:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Pocket pc + navigation problem

Hejsa

Jeg har købt 6 pocket pc'er (indbygget gps) med tilhørende tomtom 5. De er købt ved midtdata hvor de ikke forhandler dem mere.

Der har været problemer med PC'erne siden de blev købt, og det tog 5 mdr. før vi fandt ud af hvad problemet var, og nu vil de ikke længere bytte dem.

Nå men nu til sagen. Lad os sige jeg indstiller dem til at køre fra Odense til Århus. Når jeg så når et bestemt sted fx på mortorvejen crashed Tomtom 5 på alle 6 pocket pc'er på samme tid, og det er ALTID på nøjagtig samme sted. Det sker mange steder i landet.

Det sjove er så, jeg har også en Dell pocket pc hvor jeg har indstalleret det samme stykke software på, og det virker problemfrit.

Da jeg købte dem spurtge jeg om de var kompatible med Tomtom 5 og jeg fik et klart ja. Men... Det er de altså ikke.

Nå ja, når jeg installerer Tomtom 5 på PC'erne siger den noget med version of "something" is incompatible with "something".

Så HVAD i al verden kan jeg gøre for at så skidtet til at virke? Der ligger Windows 2003 på alle PC'erne (det sagde midtdata i hvertfald). Kan det her ordnes eller skal jeg ud og købe ind igen?

Poing gives til den person som kan få det her til at virke.
Avatar billede kalp Novice
02. april 2006 - 09:54 #1
At de ikke vil bytte dem er en ting, men du har garanti på dine varer så de skal sørge for de fungere og du ikke ender med defekte varer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. april 2006 - 10:09 #2
Hvad mærke er de pda´ere?
Avatar billede human Nybegynder
02. april 2006 - 19:21 #3
De er af mærket YOKUMO
Avatar billede human Nybegynder
03. april 2006 - 05:46 #4
Mere præcist:
Yakumo Delta 300(MIO168) PDA med indbygget GPS.

Det er hvad der står på fakturen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2006 - 20:11 #5
http://www.gaarde.org/mio/faq.asp?ID=5

Hvis ikke det hjælper, så skriv et brev til midtdata, hvor du skriver at du forventer handlen ophævet, eller support til det virker.

Hvis det er solgt som en bundlet pakke, og du ikke kan få det til at virke, skal du benytte dig af din reklamationsret og få midtdata til at rette div. fejl der må være i softwaren.

Fejlen ligger hos midtdata og ingen anden. De har en forpligtelse, og den skal de overholde.

(Du kan evt. kontakte TomTom og spørge om der er kendte problemer med den nævnte pda, og TomTom 5 - bekræfter de dette, SKAL midtdata bytte din vare)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2006 - 20:12 #6
(Jeg tror Yakumo Delta 300 er den samme som en Mio 168)
Avatar billede human Nybegynder
05. april 2006 - 03:04 #7
Jeg siger tak og prøver at kotakte midtdata igen i morgen. Det er ikke solgt som et bundle, men både software og pocket pc'er er købt ved dem.
Avatar billede human Nybegynder
06. april 2006 - 15:38 #8
Jeg ringede i dag til midtdata igen, han sagde de ikke kunne gøre noget ved det. Derefter ringede jeg til TOmTOm support og spurgte om Tomtom 5 var kompatible ved Yukoma delta 300 eller MIO 168, han søgte lidt og fadt frem til at det var de ikke.

Jeg ringede igen til midtdata og han sagde stadig de ikke kunne gøre noget ved det.

Hvad i alverden gør jeg så nu?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2006 - 16:04 #9
HMmm...
Med mindre du har noget på skrift hvor de skriver at de 2 produkter passer sammen, så kan du desværre ikke gøre ret meget :(
Avatar billede human Nybegynder
07. april 2006 - 16:01 #10
Smid du bare et svar, har bestilt 6 nye Dell med alt tilhørende. Så burde de virke, de gamle ryger på QXL.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2006 - 20:43 #11
Ja det burde det ;)