Avatar billede exacttest Nybegynder
01. april 2006 - 14:07 Der er 6 kommentarer

Kapitalisering af statistikprogrammel

Jeg er uddannet som matematiker og datalog, og jeg har speciale i statistik.

Jeg har i en årrække - på hobby niveau - udviklet et statistikprogram til ikke-parametriske tests. Test-tandsynlighederne udregnes eksakt.

Du kan læse mere om programmet på www.exact-test.com. Programmet kan afprøves uden nøgle, men det præsenterer nogle irriterende dialoger, hvis man ikke har en nøgle. Du kan få en nøgle af mig på et senere tidspunkt.

Programmet kan forbedres på brugergrænsefladen og i dokumentationen osv - kernen i programmet er meget hård og stabil.

Programmet kører under windows (kan kræve en del af computeren under de hårde beregninger).

Jeg vil gerne have *kapitaliseret* dette program. Det er her du kommer ind !

Min emailadresse er exact-test@exact-test.com.

mvh exacttest
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. april 2006 - 14:52 #1
Nu er jeg ikke statistisk analfabet, men jeg tror du får mere respons hvis du, på almindeligt dansk, beskriver lidt mere om hvad de enkelte del programmer faktisk gør
Avatar billede exacttest Nybegynder
01. april 2006 - 17:06 #2
Hej bufferzone
Kig på websitet www.exact-test.com. Det burde give et overblik over de statistiske tests, samt hvilke fordele er ved ikke-parametriske tests, samt at det er vigtigt at udregne eksakte testsandsynligheder frem for tilnærmede værdier. Hvis du vide mere kan du download'e programme og kigge i dokumentationen. Der er mange detalierede eksempler, og der er forklaringer på de enkelte. Det giver ingen mening at skrive kort om ikke-parametrisk statistik og eksakte fordelinger i dette forum - det vil fylde meget, og jeg tvivler på, at folk vil finde interessant. Programmet er ikke et trivelt program, som udregner testsandsynligheder baserede på normalfordelinger - der anvendes hårde beregninger.
Avatar billede exacttest Nybegynder
02. april 2006 - 12:51 #3
Måske burde jeg næve, at der downloades 500Mbytes hver måned fra www.exact-test.com.

Og måske burde jeg nævne, at programmet "Statistical Tables", som indeholder de tradtionelle statistiske fordelinger, kan downloades fra forskellige web-sites med freeware. Jeg kender ikke antallet af download fra disse sites.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. april 2006 - 13:29 #4
Hvis du skal tjene penge på disse programmer, så er der to ting der skal være i orden.

Først skal almindelige mennesker umiddelbart kunne se hvad disse programmer kan. Her taler jeg om folk der ikke ved hvad parametrisk statistik og eksakte fordelinger helt betyder, folk der ikke ved hvad Chi Square Distribution ogInvers Chi Square Distribution gør og kan bruges til.

Når dette er i orden kan du optimerer dine sider til søgemaskinerne så de folk disse programmer errelevante for faktisk kan finde dem via f.eks. Google.

Den rigtige måde at gøre dette på er at vende din sysnvinkel.

Du ser programmerne fra matematiker, statistiker datalog, der har programmeret disse programmers synsvinkel, og dig er der kun en af og du har allerede programmerne liggende hvorfor du ikke er relevant.

Du skal finde ud af hvem programmerne er relevante for, det kaldes målgruppen. Du skal finde ud af hvilket sprog og hvilke ord og betegnelser de anvender, det hedder søgeordsanalyse, og så optimerer til dem.

Hvordan du gør dette kan du læse her på eksperten i artikelerne
Avatar billede exacttest Nybegynder
02. april 2006 - 14:15 #5
Jeg efterlyser jo netop personer, som:
1) Er forretningsorienterede.
2) Har kapital.
3) Er interesserede i at sparke en virksomhed op baseret på mine programmer, eller afledede programmer.
4) Har de rette forbindelser.

Det var i hvert fald det som jeg mente med:  "Jeg vil gerne have *kapitaliseret* dette program. Det er her du kommer ind !". Hvis jeg havde disse egenskaber, så ville jeg jo ikke komme med dette indlæg.
Avatar billede proviben Novice
03. april 2006 - 15:32 #6
Ja, - hvis du skal forøge din chance for at "fange" en investor så prøv i stedet at formulere en "Elevator Pitch" - også kaldet en elevator tale.
http://www.ku.dk/innovation/venture_cup-sem/praesentation.htm
http://www.rapfod.dk/pitch/index.htm