Avatar billede tomdalgaard Nybegynder
28. marts 2006 - 17:45 Der er 19 kommentarer

HJÆLP...Filer er ødelagte ved download

Jeg har et mega problem. Stort set hver gang jeg downloader en fil er den ødelagt. Eksempelvis når jeg downloader en exe fil på 50mb viser den sig kun at være 2-3 mb når den er færdig med at downloade. Selve downloadings processen foregår smertefrit og viser ingen probemer. Problemet opstår først i det øjeblik filen ligger på min pc. Jeg har prøvet at downloade flere forskellige filer - men problemet opstår både ved Zip, Rar og Exe filer.

Ligeledes oplevede jeg at alle mine setup filer ( Daemon tools, Nero, og diverse andre programmer - ca 5 gb filer ) fra den ene dag til den anden ikke virkede. Symptomerne var de samme som ovenstående.

Jeg har prøvet at formatere min pc, men problemet er der stadig.

Hjælp mig eksperter!!!!!
Avatar billede levithan Nybegynder
28. marts 2006 - 17:47 #1
det kunne tyde på defekte ram eller 2 ramblokke der ikke kan køre sammen

prøv at hente memtest86 fra www.memtest86.com
Avatar billede tomdalgaard Nybegynder
28. marts 2006 - 17:57 #2
Der er ingen problemer med mine ram. Desuden har det jo også altid fungeret perfekt
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. marts 2006 - 18:19 #3
Ram dør pludselig og ikke nødvendigvis så du opdager det. Har du testet dine ram med memtest86?
Avatar billede tomdalgaard Nybegynder
28. marts 2006 - 18:22 #4
jeg prøver lige
Avatar billede levithan Nybegynder
28. marts 2006 - 18:22 #5
james. det tror jeg ikke med kommentaren "Der er ingen problemer med mine ram. Desuden har det jo også altid fungeret perfekt"
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. marts 2006 - 18:24 #6
jeg ville nok prøve andre ide-kabler, checke for virus og lign..

Også evt. bruge en download manager, så man kan genoptage downloads´ne.

Og hvis det er pludseligt opstået problem, så evt. prøve systemgendannelsen?
Men det er blot et skud i tågen..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. marts 2006 - 18:28 #7
ps:.. nu har du plads nok, til på harddisken til dine downloads.. ikke..??

EN god gang diskoprydning, skader ihvert fald ikke..O)
Avatar billede tomdalgaard Nybegynder
28. marts 2006 - 18:32 #8
Jeg har masser af plads... Computeren er lige blevet formateret. Så den med systemgendannelsen er udelukket (havde desunden oxo prøvet det). Hvilken commando skal man skrive i memtest for at få den til at checke ram. Har lavet en boot cd
Avatar billede tomdalgaard Nybegynder
28. marts 2006 - 18:48 #9
Ingen hjælp?
Avatar billede levithan Nybegynder
28. marts 2006 - 18:53 #10
jeg mener den plejer at starte programmet op når man booter fra cden
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. marts 2006 - 19:38 #11
Enig med Lev. Programmet starter selv, når du booter på disken, ellers står det i bunden af skærmen
Avatar billede tomdalgaard Nybegynder
28. marts 2006 - 19:40 #12
Ingen problemer med Ram... Har endda skiftet dem
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. marts 2006 - 20:27 #13
Var dine *.exe filer for installerede programmer også påvirkede?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. marts 2006 - 20:34 #14
Er det mon dette problem..???
http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no38
Avatar billede tomdalgaard Nybegynder
28. marts 2006 - 20:36 #15
Yes. Jeg kan se at der er en gut der har et lignende problem http://www.eksperten.dk/spm/698873. Er sgu ved at blive sindsyg af det her
Avatar billede tomdalgaard Nybegynder
28. marts 2006 - 20:58 #16
Stadig det samme problem. Nu har jeg prøvet at downloade 10 forskellige rar filer. Og alle filerne er corrupted. Filerne er dog ikke længere mindre end de burde være
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. marts 2006 - 21:04 #17
det er crc-fejl..
http://dbhome.dk/bartfreak/guider/CRC%20Error.htm
det hjælper nok ikke så meget, men en prøv en anden disk, nye kabler, den fil ....download, kunne også være istykker, fra starten af..??
Et el. andet sted er der et brud.??

defragmentering.??..
Avatar billede tomdalgaard Nybegynder
28. marts 2006 - 21:09 #18
Jeg har prøvet at downloade filen til alle mine 4 hd. Problemet opstår på dem alle. Hvis jeg derimod downloader filen på min anden pc - er der intet problem.
Avatar billede tomdalgaard Nybegynder
29. marts 2006 - 09:14 #19
Her er en Hijack log, hvis det skulle hjælpe:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 09:13:35, on 29-03-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\Programmer\AlienGUIse\wbload.exe
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nTrayFw.exe
D:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
D:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
D:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
D:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
D:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
D:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
D:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
D:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcAppFlt.exe
D:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
D:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
D:\Programmer\Avant Browser\avant.exe
D:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
D:\Programmer\Ahead\nero startsmart\nerostartsmart.exe
D:\Programmer\Ahead\nero\nero.exe
D:\WINDOWS\system32\imapi.exe
D:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\Desktop\Setups\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: bho2gr Class - {F1FF080D-12A3-439A-A2EF-4BA95A3148E8} - D:\Programmer\Lightning Download\LD_Catch.dll
O4 - HKLM\..\Run: [nTrayFw] D:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nTrayFw.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE D:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE D:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] D:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "D:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "D:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O8 - Extra context menu item: Bloker alle billeder fra den samme server - D:\Programmer\Avant Browser\AddAllToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Marker forekomster af ord på denne side - D:\Programmer\Avant Browser\Highlight.htm
O8 - Extra context menu item: Søg på ord - D:\Programmer\Avant Browser\Search.htm
O8 - Extra context menu item: Tilføj til Ad Blocker - D:\Programmer\Avant Browser\AddToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Åbn alle links på denne side... - D:\Programmer\Avant Browser\OpenAllLinks.htm
O8 - Extra context menu item: Åbn i ny Avant Browser - D:\Programmer\Avant Browser\OpenInNewBrowser.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - D:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - D:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: d:\windows\system32\nvappfilter.dll
O16 - DPF: {6E5A37BF-FD42-463A-877C-4EB7002E68AE} (Housecall ActiveX 6.5) - http://housecall65.trendmicro.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "D:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WB - D:\Programmer\AlienGUIse\fastload.dll
O23 - Service: ForceWare Intelligent Application Manager (IAM) - Unknown owner - D:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcAppFlt.exe
O23 - Service: Forceware Web Interface (ForcewareWebInterface) - Unknown owner - D:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe" -k runservice (file missing)
O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - NVIDIA - D:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
O23 - Service: ForceWare user log service (nSvcLog) - NVIDIA - D:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - D:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe