Avatar billede Rune Sommer Mester
27. marts 2006 - 22:25 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

2 computere på en stofa-forbindelse

Jeg har en Stofa-konto hos Telia. Når jeg sætter min bærbare computer til samme forbindelse (hiver net-stikket over i den bærbare) kan den ikke logge på alligevel. Skriver noget med IP og fejl. Jeg har prøvet at slukke og tænde modemmet flere gange uden success.

Hvis jeg gerne vil have begge computere på nettet på samme tid, hvad gør jeg så?
Skal der investeres i mere hardware i form af en router? Eller kan man løse problemet med en switch?
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2006 - 22:42 #1
Er din bærbare sat op til at gå på nettet.
Vedr. Stofa, så skal du abbonnere på en familieopkobling hos Stofa så virker det med op til 3 (5?) pc samtidigt.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2006 - 22:47 #2
Hej!

Ja! Du kan sagtens sætte mere end én computer på én stofa-net forbindelse!

Og jeg vil helt klart anbefale dig at købe en router til det formål og så klone MAC-adresserne i denne...

Man kan få sådan en router for 200-300 kr vil jeg tro... så det kan hurtigt tjene sig hjem...

En switch kan IKKE løse problemet...

Grunden til at du ikke kan komme på nettet med din bærbare er at dit stofa-modem registrerer at det er en ny intern ip-adresse som prøver at logge på nettet... derfor kommer denne gene...

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2006 - 22:58 #3
Er det ikke mac-adresserne Stofa registrerer efter, jeg var ikke klar over man
kunne klone en mac adresse i en router, så blev jeg så klog.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2006 - 23:18 #4
Hej

Du kan sagtens klone MAC-adresserne i en router!

Idéen er så at man placerer routeren bag stofanet-modemet og så kan man sætte ligeså mange computere man vil bag routeren, og så har de internetforbindelse!

For så registrerer stofas modem aldrig andet end routerens MAC-adresse...
og så kan man sige at det i virkeligheden er routeren som har internetforbindelsen og som er gateway...

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2006 - 00:31 #5
Køber du en router er det eneste du behøver at gøre at finde routerens macadresse, den kan du se i opsætningen for routeren, og tilmelde dig Always On på www.stofanet.dk

Så er du online med alle apparater tilkoblet routeren så snart de starter op og behøver ikke at logge ind hver gang,
Avatar billede Rune Sommer Mester
28. marts 2006 - 15:12 #6
Det lyder skønt. TAkker for svarene. Jeg er blevet en del klogere. Hvis Minimig, Dannielsen og Spninoza giver et svar, får i alle 50 points. TAkker mange gange.

\Rune.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2006 - 15:19 #7
tak til thorun og held og lykke med det
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2006 - 19:24 #8
også herfra - hvis du ikke har benyttet Always On før er jeg sikker på du bliver glad for det. Spørg endelig hvis du får spørgsmål ang. det...
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2006 - 19:24 #9
Hovsa, nu er prikken flyttet til svar.....
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2006 - 18:09 #10
Jamen her kommer et svar så...

- men hvordan får man 60/3 til at give 50? ;-)

Jeg kan sagtens nøjes med en tredjedel nemlig 20 point...

\Dan
Avatar billede Rune Sommer Mester
30. marts 2006 - 02:06 #11
60/3 er cirka det samme som 40. Plus minus lidt....
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2006 - 02:59 #12
Takker for point, det ½ havde nu været langt rigeligt :-)