Avatar billede seigoth Nybegynder
27. marts 2006 - 11:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar i England

Da man kan spare anseelige summer på at købe en bærbar i udlandet, vil jeg høre om der er nogen der kender væsentlige grunde til at dette IKKE er en god ide...

Umiddelbart kan man få en Dell Inspiron 1300 Laptop 1.5MHZ, 512DDR, CDRW/DVD på ebay.co.uk til omkring 250£ (2700 DKK). Dertil skal så lægges prisen for et dansk tastatur, men et sådan kan fås til ca. 300 DKK.

Mht. garanti, så yder Dell et års fuld garanti i hele verden.

Men hvor er fælderne ved et sådant køb?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. marts 2006 - 11:20 #1
Køb på ebay??? Så skal du sikre dig at kviteringen følger med. Der er jo ingen garenti for at den virker eller for at den ikke er stjålet.
Avatar billede seigoth Nybegynder
27. marts 2006 - 11:21 #2
Det er en butik der sælger det derinde, og ikke en privat køber, så det skulle ikke være aktuelt.
Avatar billede ladyhawke Novice
27. marts 2006 - 11:30 #3
Du skal passe på alligevel, også i forbindelse med hvordan du er dækket i forhold til den aktuelle sælger
Avatar billede seigoth Nybegynder
27. marts 2006 - 11:32 #4
Helt enig. Men hvis man alene ser på selve pc'en, er der så nogen problemer med at bruge en engelsk købt comp. i DK?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. marts 2006 - 11:33 #5
Nej det er der ikke.

Forudsat at den virker, den er jo godtnok meget billig.
Avatar billede levithan Nybegynder
27. marts 2006 - 11:51 #6
kan vi også få et link til butikken
Avatar billede seigoth Nybegynder
27. marts 2006 - 12:14 #7
Avatar billede levithan Nybegynder
27. marts 2006 - 12:24 #8
ifølge "reklamen" er tilbudet United Kingdom only
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. marts 2006 - 12:26 #9
Desuden skal du være opmærksom på at de sælger refurbushed produkter.
Avatar billede seigoth Nybegynder
27. marts 2006 - 12:53 #10
Har forhørt mig hos sælger, og jeg kan få den til samme pris som denne annonce.

Hvad betyder "refurbushed"?
Avatar billede levithan Nybegynder
27. marts 2006 - 12:56 #11
genbrug / renoveret . tidligere brugt model der har fået en skønhedsbehandling
Avatar billede levithan Nybegynder
27. marts 2006 - 12:57 #12
What does refurbished mean?

There are lots of reasons that can label something “factory refurbished.” Since consumer laws prevent manufacturers from selling anything returned to them as "new", there are often great savings to be had.

Here are a few examples of how something might become refurbished:

Since many stores have return policies, perfectly good items are returned that have absolutely nothing wrong with them.  These items are returned to the manufacturer, inspected, tested and repackaged like new.

Items where the box was damaged in shipment.  These are returned to the manufacturer for repackaging.

The item was returned to the manufacturer because of a defect. Trained, factory personnel corrected the defect and the item is repacked like new.

The item was returned because of a cosmetic blemish on the casing.  Major cosmetic issues are corrected although minor ones may remain.

Factory demonstration units are also considered factory refurbished. This might mean a sample shown at a show or a sample loaned for review. The units are inspected, tested and repackaged.

The box was simply opened. That’s it!

Brand new overstocked items are also labeled factory refurbished.

It is impossible to know the history of each item, but for whatever reason the unit gets labeled factory refurbished, it is inspected, and if needed, serviced by the manufacturer to ensure it meets all the product specifications.  All of our refurbished equipment is backed with a manufacturer's warranty assuring your satisfaction.

The advantages of buying refurbished.

Refurbished components can save you money!  You're buying the  same equipment, complete with its accessories and with a manufacturer's warranty.

Refurbished items can actually have a lower defect rate.  Refurbished components are individually tested and inspected by factory personnel to make sure they meet all specifications.  It’s like getting 100% quality control.

Bottom line:  With quality manufacturers, buying refurbished is a great way to save some money and still have the manufacturer's support and a warranty
Avatar billede levithan Nybegynder
27. marts 2006 - 12:59 #13
Avatar billede seigoth Nybegynder
05. april 2006 - 11:35 #14
Jeg holdte mig til en dansk comp. Tak for hjælpen til alle...