Avatar billede kox Nybegynder
26. marts 2006 - 23:27 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvem tilbyder uden tlf. abo?

Hej,
Jeg vil gerne have bredbånd i sommerhuset, men vil gerne have det sådan at jeg kan stille abonnementet i ro i halvdelen af året. Er der nogle udbydere der tilbyder en sådan service? (Det skal helst være en udbyder hvor man ikke tvinges til at have telefon da vi begge klarer os fint med mobilerne.)
Hvordan med Telia's Flexrate skal man have telefon? (der er ikke kabel)
Mvh Kox
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2006 - 23:34 #1
I følge telestyrrelsen skal alle udbyderer tilbyde dig internet uden at du behøver have fastnet. Dette er et lovkrav, dog er disse løsninger til tider lidt dyrere, men de kan simpelthen ikke kræve at du også har fastnet.

Jeg vil råde dig til at kontakte de forskellige udbyderer, da det du søger ikke er helt "normalt", og derfor sikkert ikke er oplyst på deres sites, men derfor vil de sikkert gerne tilbyde dig denne service.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2006 - 23:42 #2
Det er rigtigt du behøver ikke at have fastnetABONNEMENT på en telefon,
men en form for ledning må du, indtil videre ihvertfald, have enten en tråd eller kabel forbindelse. Mener at vide TDC tager 40,- pr. måned for sådan en ledning.
Avatar billede kox Nybegynder
01. april 2006 - 09:23 #3
Ja ok der har tidligere været installeret telefon i huset, så kablerne er der.
Vi har hellerikke fastnet herhjemme, og betaler ikke noget til TDC, det må CC og TDC selv udrede.

Jeg har haft ild i Cybercity (det er dem der leverer hjemme så jeg startede der) og de kan levere på adressen. Nogen sommerhusordning som sådan har de ikke, men man kan nedgradere til den billigste forbindelse som pt. koster 169kr/måned om vinteren + 75kr i nedgraderingsgebyr, så er det til at være med.
Skal dog også have gang i Telia, ved deres Flex-rate koster det kun 100kr pr. måned ved forbrug på under 50MB for en 2048/256 forbindelse.

mimimig smid svar så får du 5 gode pinde for dit input, mens hovedparten af det overdådigt dækkede pointbord tilfalder cypermann.

Tak for inputs til begge.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2006 - 10:35 #4
Tak til kox.
Med min kommentar tænkte jeg bare på det måske kunne laves for 40,- til tdc og 50,- til telia pr. måned.
Held og lykke med det.
Hilsen mimimig
Avatar billede kox Nybegynder
02. april 2006 - 15:00 #5
Arh for sadan da, nu kom jeg til at dele lige over, er det ok med jer? Eller skal jeg oprette et spørgsmål med lidt ekstra til cypermann?
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2006 - 17:29 #6
Vi kom begge med inputs du kunne bruge, så det er helt fint med mig :-)