Avatar billede baard Juniormester
26. marts 2006 - 09:41 Der er 4 kommentarer

Fejlmeddelelse: Cannot connect

Hejsa

Jeg er ved at blive godt og grundig træt af at pruge min PDA (en HP 3710) - specielt GPS-delen, men også alt det andet, fordi jeg konstant får en fejlmelding.

Problemet er som følger:

Når jeg bruger min PDA til GPS sætter jeg den på flight mode, og sådan som jeg har forstået det lukker jeg herved ned for det trådløse WIFI. Gør jeg ikke det får jeg jo besked, hver gang min PDA finder et trådløst netværk.

Men når jeg sætter den på fligt mode får jeg istedet følgende fejlmeddelelse konstant:

Unable to connect: You have no modem entries created, and no network card present.

Fejlmeddelelsen kommer i en talebobbel som peger op mod det sted hvor flight mode slås til og fra, så jeg formoder at fejlmeddelelsen kommer fra styresystemet.

Problemet er ikke kun, når jeg kører i bilen. Sidder jeg på mit årbejde (eller hjemme) og tager et spil Sudoku på PDA'en :)eller tjekker min kalender, dukker fejlmeddelelsen også op.

Jeg er ved at blive sindsyg af det, så hvis nogen kan hjælpe, vil jeg være meget glad

Jeg har prøvet at slå både WIFI og Bluetooth til og fra, men synes ikke, at det hjælper.

mvh og på forhånd tak
Bård
Avatar billede baard Juniormester
26. marts 2006 - 09:47 #1
Jeg har lige konstateret, at problemet øjensynligt ikke forekommer, når PDA'en står i sin dock. Måske det kan sætte nogen på sporet!!??!!
Avatar billede annikadk Nybegynder
27. marts 2006 - 07:57 #2
Min forklaring (og håber at den er korrekt)

Du har et eller andet program der gerne vil bruge internettet, hvilket det kan være skal jeg så ikke kunne sige, men når den kommer i dock'en har den jo adgang til at opdatere det program igen.

Flightmoden prøver at få fat i et modem, som fejlen så siger.
Løsningen må i så fald være at finde synderen.
Avatar billede dennisbj Nybegynder
03. april 2006 - 00:31 #3
har du ikke netværks profil som home work etc, hvor man under hver profil ber pda om eks og auto connecte til det ene og det andet, det bruger jeg til min ipaq 3970 hvor den auto derhjemme connecter til min computer, og udenfor min mobil
Avatar billede baard Juniormester
02. juni 2015 - 21:22 #4
Er ved at rydde op i mine åbne spørgsmål. Jeg har ikke været for god til at få disse lukket, og det beklager jeg.

Hvis jeg indenfor en måned modtager svar fra nogle, som tidligere har skrevet kommentarer til spørgsmålet, vil de få tildelt pointene, Ellers lægger jeg selv et svar så jeg på denne måde kan få spørgsmålet lukket