Avatar billede time2 Nybegynder
23. marts 2006 - 15:34 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Søgning med link

Jeg skal lave en søgning i en tabel og resultatet skal være en link dvs. når man trykke på linket skal man få informationer på den pågældende som har den ID.
Noget som kan ligne dette.
Select * From Bruger WHERE postNr like '%8000%' OR stilling like '%studerende%';

Er det nogen som kan hjælpe..?
Avatar billede fennec Nybegynder
23. marts 2006 - 15:42 #1
Der skal du da vist have et programmerings sprog ind over. MS-SQL er en database og fungere ikke som en browser ?-)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2006 - 15:46 #2
jeg tror at du skal lave linket i din app og ikke i SQL
Avatar billede time2 Nybegynder
23. marts 2006 - 16:44 #3
ja, jeg bruger asp.net med vb, jeg kan godt lave visning/opdatering af data i f.eks datagrid eller label, men da jeg er ikke en erfaren bruger kan jeg ikke finde ud af, det med linkning.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2006 - 16:51 #4
ASP.NET har controller for links
Avatar billede time2 Nybegynder
23. marts 2006 - 17:08 #5
Jeg håber, at jeg har gjørt mig forståligt, da jeg vil have at forespørgslet svare til at man trykke på linket, dermed vil vedkommendes informationer blive vist.
Avatar billede fennec Nybegynder
24. marts 2006 - 08:54 #6
Jeg vil anbefale at du lukker dette ? og opretter det i ASP.NET kategorien i stedet, da det skal løse med programmering. De fleste .NET folk herinde kender alligevel til SQL, så de kan sagtens hjælpe dig med de simple (og ofte også avanceret) SQL udtræk.
Avatar billede time2 Nybegynder
24. marts 2006 - 10:10 #7
ja, det må jeg nok sige, men mange tak for jeres kommentar og hermed lukker jeg.
Avatar billede fennec Nybegynder
24. marts 2006 - 10:17 #8
Husk at acceptere det eget svar.
.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede time2 Nybegynder
24. marts 2006 - 10:23 #9
svar
Avatar billede time2 Nybegynder
24. marts 2006 - 10:24 #10
tak, igen fennec