Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
23. marts 2006 - 11:46 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Problem med tilgang til MSDE database oprettet af sharepoint

Jeg har en MSDE database, men man kan ikke logge ind på den grundet at sharepoint installationen selv har lavet et random password. Hvordan kan jeg få tilgang til denne. Jeg har installert SQl client tools og prøves at tilgå den fra en anden server, men den siger bare at databasen ikke er startet eller at jeg ikke har skrevet de rigtige brugeroplysninger.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2006 - 13:17 #1
Hvad med adgang via integrated (windows) security ?
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
23. marts 2006 - 14:12 #2
Virker ikke skriver osql -E, men kan ikke komme på.
Avatar billede bobber Nybegynder
23. marts 2006 - 15:15 #3
Bare lige et tjek du skriver : osql -E -S servername\instancename

nu du prøver at tilgå den fra en anden server.
ik?
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
23. marts 2006 - 15:24 #4
ja men hvad er instancename
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
23. marts 2006 - 15:24 #5
jeg skriver osql -E -S black\instancename=hvad er det
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
23. marts 2006 - 15:27 #6
Jeg kan godt tilgå den hvis jeg installer client tools fra sql 2000 og enabler tcp-ip med toolet SVRNETCN.exe, men så kan jeg ikke scedulerer backup jobs grundet at den ikke tillader at sql agent bliver startet
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2006 - 15:32 #7
navn paa din SQLServer instans

noedvendigt hvis man koere flere kopier af SQLServer paa samme box
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
23. marts 2006 - 15:34 #8
ok jeg har en der hedder SHAREPOINT og en der hedder WSUS er det dem du mener
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
23. marts 2006 - 15:35 #9
Jeg har 2 MSDE databaser WSUS og SHAREPOINT
Avatar billede bobber Nybegynder
23. marts 2006 - 15:37 #10
Ja hvis du har givet database serveren et navn vil det være den instance du ska skrive.. hvis du ikke har så er det bare default(eller local) eller navnet på din server..
osql -E -S black\default
osql -E -S black\SHAREPOINT
osql -E -S black\eller hvad du har kald den.

hvis du får adgang, burde den skrive 1> ud i prompten.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2006 - 15:41 #11
nej instans er ikke datatabase
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
23. marts 2006 - 15:43 #12
Får ikke adgang der siger bare den ikke er startet eller jeg ikke har prviligierne til at logge på men men med ENterprise manager fra SQl server 2000 toolkit kan den godt connecte osv
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
23. marts 2006 - 15:50 #13
Ellers kender du en smart måde jeg kan tage ne backup af mine MSDE databaser, når jeg kan tilgå dem via TCP
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2006 - 16:01 #14
BACKUP inde fra SQLServer er efter min mening den eneste sikre
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
23. marts 2006 - 16:04 #15
ok men på denne server kan jeg ikke starte sql server agent så jeg kan ikke schedulerer jobs, så hvordan får jeg installeret denne agent
Avatar billede bobber Nybegynder
23. marts 2006 - 16:10 #16
Jeg faldt lige over dette, ved ikke om hvilken service pack du kører, måske problemet ka være relateret til dette:
http://support.microsoft.com/?id=298822
Avatar billede bobber Nybegynder
23. marts 2006 - 16:16 #17
tjek evt. denne her også : http://support.microsoft.com/?id=322336
Jeg tror dog problemet ligger i at maskinen bruger flere netværkskort hvor MSDE db kun lytter på et ip nummer.
og så skal man ud i en større omgang
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
31. marts 2006 - 20:51 #18
send svar
Avatar billede bobber Nybegynder
02. april 2006 - 18:42 #19
Her er mit svar