Avatar billede _anden_ Nybegynder
23. marts 2006 - 11:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000 Login problemer

Hej Eksperter

Jeg har et problem med en Windows 2000.

1. Jeg satte en ekstra disk i maskinen, som indeholdt en fuld installation af en anden Windows 2000.

2. Så startede jeg maskinen op i Windows, virkede fint. Planen var at Ghoste fra disk til disk, men jeg valgte at prøve en anden løsning.

3. Jeg slukkede maskinen igen, tog den ekstra disk ud som jeg havde sat i, og startede så maskinen igen.

4. Maskinen starter fint op, lige indtil jeg har indtastet Login informationer,  så kom der en fejl meddelelse om at sidefilen (pagefil.sys) ikke var til stede, eller ikke var stor nok, samtidig med at den beskrev hvorledes man kunne ændre dette, når man var kommet ind i Windows.

5. Jeg trykker ”OK” til fejlmeddelelsen, hvorefter jeg kun kan se muse markøren på skærmen, men jeg hører Windows berømte opstart melodi. Jeg venter 20 – 30 sekunder, hvorefter jeg bliver sendt tilbage til login boksen. Jeg prøver så at logge ind igen, men for samme resultat.

6. Jeg prøver herefter at lave en repair med en Windows 2000 CD-ROM, men uden held. Jeg prøver også at lave en FIXMBR og en FIXBOOT, hvilket heller ikke hjælper.

7. Jeg prøver så at sætte den ekstra disk i maskinen, som nævnt tidligere og starter maskinen op igen. Jeg prøver at logge ind igen, jeg for login script m.m. og alt virker perfekt igen. Meget mystisk.

8. Da jeg for en fejl med hensyn til Størrelse eller mangel på (pagefil.sys) ændre jeg herved størrelsen, nu hvor jeg kan komme ind i systemet med begge diske i maskinen. Jeg starter så med Punkt 3. igen. Dog slipper jeg for fejlmeddelelsen, men jeg bliver stadig sendt tilbage til login boksen igen efter Windows opstarts lyden (20-30 sekunder).

9. Konklusion --- Maskine kan ikke logge ind når ”MASTER” disken sidder alene i maskinen, efter at jeg har haft sat den anden disk i som ”SLAVE”. Men lige så snart jeg har begge diske i så er der ingen problemer.

Disk 1 = Windows 2000 ”Master”
Disk 2= Windows 2000 ”Slave”

Begge diske starter fint op når jeg sætter dem som ”Master”, men disk1 virker ikke når den sidder alene i maskinen.

Nogen der kan komme med noget hjælp? Jeg er løbet tør for Ideer.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 11:23 #1
http://www.acronis.com/enterprise/products/#ATICW true image kan (hent trial versionen), og clon din disk med det program
Avatar billede _anden_ Nybegynder
23. marts 2006 - 11:32 #2
Lige en tilføjelse.

Jeg har nu taget en anden disk ind tidligere nævnt og sat i maskinen som ”SLAVE”. Det for også systemet til at starte fint op.

Dog har jeg også bemærket under ”Denne Computer à Administrer à Lager à Diskhåndtering” at Disk 0 ”MASTER” har drevne F:\ & D:\  og at Disk 1 ”SLAVE” har drevne C:\ & G:\.

Burde ”Master” disken ikke have C:\ ?
Avatar billede _anden_ Nybegynder
23. marts 2006 - 13:07 #3
Så lykkes det...

Lavede et ghost af disken, og kørte så den ghost fil ind på disken igen. Nu virker den igen.