Avatar billede aslan Nybegynder
22. marts 2006 - 19:08 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Gå fra VB til VB.NET

Jeg har med et system at gøre hvor grænsefladen er bygget i VB, mens funktion og model laget er i Java. VB og Java linkes sammen via en java-bridge.

Hvad kræver det at opdater VB koden til VB.NET?
Avatar billede strych9 Praktikant
22. marts 2006 - 20:23 #1
Så vidt jeg kan forstå på de artikler jeg har læst om det og hvad folk siger, så kræver det mere eller mindre en omskrivning fra bunden.
VB.NET er begyndersproget i .NET, og det har vist ikke så meget tilfælles med vb6
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2006 - 21:21 #2
VB.NET ligner VB6 meget i syntax

men en VB6 GUI skal rekodes fra scratch for at blive til en VB.NET GUI fordi
.NET environment er meget anderledes end VB environment

jeg antager at det er en Java-COM bridge d.v.s. at VB6 koden kalder en COM
wrapper som kalder Java

den kan genbruges uden videre, da det er nemt at kalde COM komponenter fra
VB.NET ogsaa
Avatar billede aslan Nybegynder
22. marts 2006 - 21:42 #3
Det var ærgeligt, hvis det er så besværligt vil det nok være mere passende at tage hele hoppet til Swing eller SWT. Ærgeligt at de udmærkede GUI editors som Netbeans og Eclipse ikke eksisterede(eller udviklet nok) dengang man gik igang med systemet. Så havde man sparet besværet nu.

Gider i at lægge et svar så jeg kan give points.
Avatar billede strych9 Praktikant
22. marts 2006 - 22:11 #4
svar
Avatar billede guidmaster Nybegynder
22. marts 2006 - 23:01 #5
strych9 > Er VB.NET begynder sproget i .NET???? Det er da nu en gang en udmelding der vil noget!

VB.NET er vel fuldstændig lige så meget begynder sprog som C# er - kommer vel helt an på hvilken baggrund man har inden man skifter til .NET platformen. Har du en C ligenden syntaks (Java, c, C++ mm.) som baggrund ligger C# lige til venstrebenet. Kommer du fra en VB baggrund ligger VB.NET lige til venstrebenet. Men vigtigst af alt er det at man skal lære .NET frameworket at kende - og det har ikke noget med sprog syntakser at gøre ;)

Så for alle der springer på .NET vognen er både C# og VB begyndersprog !
Avatar billede strych9 Praktikant
22. marts 2006 - 23:08 #6
hmm ok, så lad os sige "entry level" :) MS' strategi i forbindelse med at beholde det er i hvert fald at der skal være et "entry level" sprog. Hvis MS selv anså dem for at være lige nemme tror jeg de havde taget VB ud i stedet for at begynde at ændre så meget på det, og det mener jeg også at have hørt MS folk sige.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2006 - 23:37 #7
strych9>

jeg tror at der er et par millioner VB programmoerer som ikke er for glad for dig idag

:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2006 - 23:42 #8
og svar fra mig
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2006 - 00:04 #9
hahaha jamen for pokker da også!
men VB udviklere er vist generelt ikke glade alligevel: http://www.eweek.com/article2/0,1895,1774528,00.asp

just kidding, just kidding =)