Avatar billede kasperbr Nybegynder
20. marts 2006 - 18:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Automatisk log på nettet?

Hej Eksperter..

Når jeg starter min bærbar, skal jeg tænde for wlan før den kommer åp nettet.. Hvordan får jeg den automatisk til at tænde for lan'et?
Avatar billede lablo Nybegynder
20. marts 2006 - 19:28 #1
hvad er det for en PC ?
Avatar billede kasperbr Nybegynder
20. marts 2006 - 21:20 #2
Det er en medion
Avatar billede lablo Nybegynder
20. marts 2006 - 21:23 #3
jeg er ikke sikker, men er der ikke en funktion i biosen hvor man kan sætte Wlan til permanent on ?
Avatar billede kasperbr Nybegynder
20. marts 2006 - 21:28 #4
Hmm.. Jeg er faktisk ikke klar over det..
Jeg vil lige tjekke det :)
Avatar billede kasperbr Nybegynder
20. marts 2006 - 21:37 #5
Der er noget der hedder:

Boot on lan (Disabled)
Default wireless device (Disabled)

Jeg ved ikke hvad det skulle betyde..
Jeg er også bange for at gøre noget forkert inde i Biosen.. hehe..
Avatar billede lablo Nybegynder
20. marts 2006 - 21:47 #6
boot on lan er hvis du skal kunne starte pc´en udefra, det viljeg anbefale man ikke gør med mindre man har en særlig grund :-)

http://www.medion.com/dk/service/
der kan man hente den seneste driver, men jeg kan ikke lige se hvor man skulle kunne lade det være slået til konstant :-( , hvad hvis man lader Wlan stå til standard forbindelsen logger den så ikke automatisk på ?
Avatar billede lablo Nybegynder
20. marts 2006 - 21:50 #7
prøv lige at skriv navnet på din pc
Avatar billede kasperbr Nybegynder
20. marts 2006 - 22:02 #8
Hmm.. Hvordan gør jeg det ;) Jeg er ikke lige så god til dette :P..
Avatar billede lablo Nybegynder
20. marts 2006 - 22:07 #9
der skulle gerne være en laben neden under den bærbare :-D
Avatar billede kasperbr Nybegynder
20. marts 2006 - 22:10 #10
Medion MD42200 hedder den..
Avatar billede lablo Nybegynder
20. marts 2006 - 22:20 #11
jeg har lige kigget om der skulle være noget med permanent wlan. det er lidt af en opgave, men alligevel begrænset. Jeg kan ikke se den skulle kunne slåes til permanent nogen steder. Jeg tror det er en man skal tænde for hvergang (uden at være 100% sikker) jeg tror at jeg ville hive fat i http://www.medion.com/dk/ for nærmere info. Jeg kan ikke finde en løsning for dig (jeg skulle have hørt bedre efter i tysk timen :-) da det er de eneste sider der kommer frem

håber det gav et hint i den rigtige retning
Avatar billede lablo Nybegynder
20. marts 2006 - 22:23 #12
hey manner jeg skal lære og læse efter :-) du skrev "Default wireless device (Disabled)" prøv at aktivere den til "enabled"

du skal ikke være bange for at ændre noget her, så længe det kun er at slå ting til eller fra, det kan ændres tilbage igen :-)
Avatar billede kasperbr Nybegynder
20. marts 2006 - 22:34 #13
Jeg har lige prøvet det og det virker :)
Der er helt klart point der :)

Der var ikke noget "Enabled" men der stod "Last state"..

Mange tak for hjælpen :D
Avatar billede lablo Nybegynder
21. marts 2006 - 18:29 #14
det var så lidt :-)