Avatar billede janny Nybegynder
19. marts 2006 - 12:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Video på hjemmeside

Hej

Jeg har en MPEG video, som jeg gerne vil ligge op på min hjemmeside, således at folk kan klikke på "VIS VIDEO", hvorefter videoen vises i windows media player.

Siden laves i Adobe GoLive 4.0 - en punkt for punkt anvisning ønskes.

JH
Avatar billede milandt Nybegynder
19. marts 2006 - 15:18 #1
google er din ven:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;285154

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Document Title</TITLE>
</HEAD>

<BODY>

<script language="JavaScript">
<!--
    if ( navigator.appName == "Netscape" )
    {
        //-- This next line ensures that any plug-ins just installed are updated in the browser
        //-- without quitting the browser.
        navigator.plug-ins.refresh();
        // We don't need the APPLET within IE
        // ***Please note that if you do not need to script events, you can safely remove the next two lines
        document.write("\x3C" + "applet MAYSCRIPT Code=NPDS.npDSEvtObsProxy.class")
        document.writeln(" width=5 height=5 name=appObs\x3E \x3C/applet\x3E")
    }
//-->
</script>

<!-- Set ShowControls, ShowDisplay, ShowStatusBar to value 0 to not display the corresponding thing under the video window -->
<OBJECT ID="MediaPlayer" WIDTH=320 HEIGHT=240 classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"
standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."
type="application/x-oleobject">
    <PARAM NAME="FileName" VALUE="Station1.asx">
    <PARAM NAME="ShowControls" VALUE="1">
    <PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="1">
    <PARAM NAME="ShowStatusBar" VALUE="1">
    <PARAM NAME="AutoSize" VALUE="1">
    <Embed type="application/x-mplayer2"
        pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/"
        filename="Station1.asx"
        src="Station1.asx"
        Name=MediaPlayer
        ShowControls=1
        ShowDisplay=1
        ShowStatusBar=1
        width=320
        height=240>
    </embed>
</OBJECT>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede milandt Nybegynder
19. marts 2006 - 15:18 #2
eller

http://www.mioplanet.com/rsc/embed_mediaplayer.htm

<OBJECT id="VIDEO" width="320" height="240"
    style="position:absolute; left:0;top:0;"
    CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6"
    type="application/x-oleobject">

    <PARAM NAME="URL" VALUE="your file or url">
    <PARAM NAME="SendPlayStateChangeEvents" VALUE="True">
    <PARAM NAME="AutoStart" VALUE="True">
    <PARAM name="uiMode" value="none">
    <PARAM name="PlayCount" value="9999">
</OBJECT>
Avatar billede fruityfrank Nybegynder
26. marts 2006 - 14:14 #3
Sådan: <a href="video.mpg">VIS VIDEO</a>
Avatar billede milandt Nybegynder
26. marts 2006 - 14:17 #4
fruityfrank < Spørgsmålet gik på "hvorefter videoen vises i windows media player", og med det du skriver vises bare et link til en .mpg fil, som så i bedste fald vil blive forsøgt afspillet i brugerens default medie afspiller. Brugeren vil højest sansyneligt også blive promptet for at save/open filen først.

Det er ikke sikkert at spørger er interesseret i at brugeren skal downloade videoen før den kan afspilles.
Avatar billede fruityfrank Nybegynder
26. marts 2006 - 14:29 #5
nåja
Avatar billede janny Nybegynder
30. november 2006 - 17:39 #6
>> milandt: smid et svar, så lukker jeg, har fået det til at virke.

JH
Avatar billede milandt Nybegynder
30. november 2006 - 19:21 #7
ingen årsag. glad for at kunne hjælpe.