Avatar billede wolle_84 Nybegynder
18. marts 2006 - 22:05 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Toshiba eller Abook

Hvor stor betydning Har VRAM for bærbaren???

Og hvad er VRAM???

Jeg skal ha'mig en bærbar computer, men ved ikke rigtig hvilken bærbar jeg skal vælge???

Jeg skal bruge den til spil, internet, se film og skolebrug...  Jeg har ca. 10.000 at bruge for

Jeg har selv kigget på:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=158260
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=184526

Hvis du/I har bedre forslag, vil jeg meget gerne høre dem???
Avatar billede kenp Novice
18. marts 2006 - 23:49 #1
Det er 2 glimrende bærbar du har fundet frem der.. (jeg har selv lillebror til den toshiba du har valgt m70-144 (dog med 1 gb ram)

Mit valg var også mellem 3600tx og toshiba, Jeg valgte toshiba bla. pga widescreen, og der var nogle funktioner i abook jeg ikke havde brug for (bla bluetooth). samt at jeg fik styresystem programmer m.v. med til toshiba som ejg ikke fik med hvis jeg havde valgt abook.

Personligt ville jeg vælge toshibaen.

Vram kan du læse om her www.laptopworld.dk men i realiteten så vil dit grafikkort tage 128 mb ram fra din alm. ram når du har så meget i så du vil have 256 mb til rådighed til grafikkortet, i stedet for de 128 som den har som sine seperate ram.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2006 - 10:24 #2
Luk venligst http://www.eksperten.dk/spm/696226
Man må ikke have 2 ens spørgsmål opettet på samme tid.

(Du lukker ved at lave et svar selv - markere eget navn i boksen til venstre og klikke på accepter.)
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
19. marts 2006 - 10:36 #3
Mange tak for dine svar???

Syntes ikke jeg kunne finde noget om VRAM på dit vedlagte LINK...

Hvis jeg skal kunne spille krævende spil som Most Wanted og Call of duty 2, ville du så stadig vælge Toshibaen???

Jeg har nemlig hørt at VRAM, som der sidderi Abooken gør, at skærmen hurtigere kan opdatere... Hvilket er godt når man spiller... Er det ikk korrekt???
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2006 - 10:40 #4
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2006 - 10:41 #5
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
19. marts 2006 - 10:55 #6
Hvilken af de 2 bærbarer ville I så vælge???

Glæder mig til svaret???  :-)
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
19. marts 2006 - 10:56 #7
Hvilken af de 2 bærbarer ville I så vælge??? :-)
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
19. marts 2006 - 12:11 #8
Håber der er nogen der vil hjælpe mig???

Da jeg gerne vil kunne spille på bærbaren, vil jeg gerne vide hvor stor betydning VRAM har????

Toshibaen har 1024 DDR2 ram, hvorimod Abooken kun har 512 DDR2 ram...
Men derimod har Abooken 128 VRAM????

Håber nogen vil hjælpe mig????
Avatar billede huset Praktikant
19. marts 2006 - 14:01 #9
Kunne du ikke holde dig et ET oprettet
http://www.eksperten.dk/spm/696226

Jeg har jo forklaret dig det! og det samme her kenp i denne tråd
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
19. marts 2006 - 14:07 #10
syntes bare ikke jeg kan finde ud af, hvilken bærbar I vil vælge???

og mit spørgsmål også mest om VRAM
Avatar billede huset Praktikant
19. marts 2006 - 15:52 #11
Du har da fået svar på hvad VRAM er utallige gange!

Dertil har vi alle svaret på hvad vi ville tage
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
19. marts 2006 - 16:04 #12
syntes bare ikke helt det passer med de informationer jeg finder på nettet...

men mange tak for hjælpen...

det var pænt af jer, at bruge lidt tid på mine spørgsmål
Avatar billede huset Praktikant
19. marts 2006 - 17:28 #13
TurboCache
GeForce 6 serien med PCI Express, gjorde det muligt for implementeringen af TurboCache.
Tidligere blev der arbejdet på et AGP kort med TurboCache, men ideen med at benytte systemhukommelsen til den grafiske rendering, kræver en markant hastighed på den grafiske bus i begge retninger, hvilket AGP interfacet ikke kunne tilbyde.
En af årsagerne til AGP 8X ikke kunne udnytte TurboCache optimalt var at båndbredden var for lille på AGP interfacet. AGP 8X tilbyder kun 2,1 Gbps hvor PCI Express tilbyder 4Gbps og dette i begge retninger. Med AGP og dets begrænsning på 2,1Gbps vil TurboCachen ikke blive allokeret hurtigt nok.
TurboCache benytter sig af hastighedsmulighederne i Express bussen, og kan denne vej benytte sig af systemets RAM. Dette sker via en dynamisk manager, som dynamisk allokere hukommelsen, og på denne måde vil ydelsen være på det maksimale konstant.
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
19. marts 2006 - 17:41 #14
Okay.... Jeg er overhovedet ikke inde i det tekniske...??

Sorry, hvis jeg lyder meget uviden.. Men det er jo derfor jeg spør herinde....

Men ville du vælge Abooken eller Toshibaen,hvis du skulle vælge?? Og hvorfor????
Avatar billede huset Praktikant
19. marts 2006 - 18:48 #15
Begge maskiner er gode, men kender kun selv til Abook da jeg har testet den flere gange. Men Toshibaen ved jeg fra andre er en lækker sag. Dertil kommer af de altid laver kvalitet
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
19. marts 2006 - 18:53 #16
Okay....

Hvis man skal spille på den, hvilken af dem ville du så vælge???

og hvilken af dem vil klare sig bedst i 3Dmark efter din mening???
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2006 - 19:14 #17
Toshiba.
Større cpu, hurtígere harddisk og mere ram.
Avatar billede huset Praktikant
19. marts 2006 - 19:17 #18
De kan begge sagtens afvikle spil.
Avatar billede huset Praktikant
19. marts 2006 - 19:18 #19
Toshibaen vejer så også knap 4kg John
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
19. marts 2006 - 19:20 #20
4 kg, er det ikke mega meget for en bærbar???

Hvad med Abook'en??? Den har X700pro grafikkort...??? Fremfor Toshiba'en som har det almindelge X700 grafikkort
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
19. marts 2006 - 19:22 #21
Hvilken af bærbarne ville klare sig bedst i 3Dmark efter jeres mening???
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2006 - 19:34 #22
Huset>
4 kg?
Toshibaen vejer 2,7 kg:
http://www.cbcshop.dk/eBprod11cbc.asp?idCBC=CBChs200601
+
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=823

(Som jeg ALTID har sagt - edbpriser er FULD af fejl!)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2006 - 19:38 #23
wolle_84
Du får lige sangen også:
edbpriser er FULD af fejl.

http://abook.dk/content/view/36/46

Hvor står der X700pro grafikkort?
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2006 - 19:39 #24
Begge modeller har forresten VRAM som hukommelse til grafikkort
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
19. marts 2006 - 19:41 #25
mange tak for jeres svar....

Men vil meget gerne vide hvilken af bærbarne der vil klare sig bedst i 3Dmark efter jeres mening????
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
19. marts 2006 - 19:45 #26
Og det er du helt sikker på John???? Og hvor kan du se det henne???

Det står ikke ved Toshibaen??? At den har VRAM... Selvom du godt nok sige, at man ikke kan regne med edbpriser :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2006 - 20:22 #27
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2006 - 20:23 #28
Kommentar: wolle_84
19/03-2006 19:41:06 mange tak for jeres svar....

Men vil meget gerne vide hvilken af bærbarne der vil klare sig bedst i 3Dmark efter jeres mening????

Kommentar: john_stigers
19/03-2006 19:14:11 Toshiba.
Større cpu, hurtígere harddisk og mere ram.

Er det svært at følge med? :D
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
19. marts 2006 - 20:30 #29
Og man kan regne med hvad der står derinde????

Og det med 3Dmark.... Hvilken bærbar tror du at der vil klare sig bedst???
Avatar billede kenp Novice
19. marts 2006 - 20:32 #30
tjaaa selv min toshiba slår den abook som du har kig på i tests med 3dmark01 og 03. du kan se test af aboot via laptop4u.dk og du kan se resultatet af 3dmark på min toshiba på laptopworld.

Også skal du jo huske at den toshiba du linker til er hurtigere end den.
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
19. marts 2006 - 20:41 #31
Så kan vi vidst godt blive enige om, at jeg får mere ud af Toshiba'en??? :-)
Avatar billede kenp Novice
19. marts 2006 - 20:43 #32
Det skulle jeg mene...
http://www.notebookreviews.dk/review/show/10013/index.html#3Dperformance <- her kan du se test af abook

http://laptopworld.dk/dennis/vis.php?id=26 <- her kan du se den nederste er min toshiba som er langsommere end den du har kig på (men som er identisk med abook i specifikationer)

Ja det kan du vist godt regne med :)
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
19. marts 2006 - 21:20 #33
Tror jeg køber Toshibaen...:-)

Jeg siger mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede huset Praktikant
20. marts 2006 - 12:20 #34
Et grafikkort uden video RAM...think not
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. marts 2006 - 12:50 #35
GG
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
20. marts 2006 - 15:18 #36
Hør nu her.... Jeg er ikke EDB-Nørd... Jeg aner intet om EDB.... Derfor jeg henvender mig til jer!!!

Og hvad mener du præcist med det >>>huset<<<???

I må gerne gøre grin med mig.. Det rør mig ikke.. Vil bare gerne vide, hvad du mente????
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. marts 2006 - 15:27 #37
wolle_84>

"Kommentar: john_stigers
19/03-2006 19:39:50 Begge modeller har forresten VRAM som hukommelse til grafikkort "

det var vist til mig :)
Avatar billede wolle_84 Nybegynder
20. marts 2006 - 15:36 #38
okay  :-)

Så begge modeller har altså VRAM???  :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. marts 2006 - 16:05 #39
Jep