Avatar billede superanden Nybegynder
17. marts 2006 - 18:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Pda mobil med det hele

Hej Eksp.

Jeg har længe gået og leget med tanken om at købe en pda mobil. I dag har jeg været så uheldig  at min gamle er blevet stjålet, så nu er det blevet tid.

Jeg vil have en lille  smart pda mobil med en stor skærm (tast. er ikke nødvendigt, da dette ofte gør dem klodsede og tungere.

Jeg har kigget på qtek s200 som opfylder næsten alt hvad jeg efterspørger men den har desværre ikke 3g. Og qtek's model med 3g (9000) er en stor madkasse.

Derfor har jeg lavet dette spørgsmål. Jeg ønsker nogle kommentarer om nogle lækre pda mobiler der (tilnærmelsesvis) opfylder nedenstående specifikationer.

WLAN (Wifi 802.11b/g)
Lille og smart (vigtigt)
God processor
3G
Kamera (mindst 1.3MP men helst 2MP)
Bluetooth
gerne indbygget gps

Det bedste bud jeg selv har er
http://www.fujitsu-siemens.com/campaigns/pocket_loox_t/index.html
den er dog ikke helt smart pga. tastaturet, hvis den lignede qtek s200 havde den været lige i øjet.

Nogen der har nogle bud på pda mobiler der lever op til disse krav.?

Vh Anders
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2006 - 18:38 #1
ved ikke om den opfylder alle dine krav
http://www.eaid.dk/testcenter.php?action=vis&id=65
desuden er kameraet 1.2 kun
Avatar billede ullum Praktikant
17. marts 2006 - 18:53 #2
undskyld jeg blander mig men indbygget gps er da et MUST
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2006 - 18:58 #3
Den Loox T er for fed.

Med de krav må du affinde dig med at din pda bliver større end normalt.
Du skriver indbygget gps - har du så også overvejet navigationssoftware?
www.xroad.dk er sagen så.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2006 - 18:59 #4
link er forkert - de er sikkert gode med det var ikke liiige det jeg ville linke til ;)
tjek www.x-road.dk
Avatar billede ullum Praktikant
17. marts 2006 - 19:02 #5
tt5 rykker
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2006 - 19:05 #6
X-Road har dansk support - indbygget TMC som er gratis.
TomTom har IKKE dansk support - TomToms TMC pendant koster penge.

X-road er billigere end TomTom.
Avatar billede superanden Nybegynder
17. marts 2006 - 19:53 #7
Motorolaen er ikke min stil. Den har ikke WLAN, som er et must for mig. Foretrækker også helst en windows mobile software, bl.a. med IE og MSN messenger.

Navigation har jeg kun skrevet som gerne indbygget da jeg ved der findes flere gode alternativer bl.a. x-road og tom tom.
Avatar billede ullum Praktikant
17. marts 2006 - 20:01 #8
@ john tt HAR dansk support
desuden kommer deres go nu med tmc, det afventes med spænding om det ikke også kommer til pda versioner, men hvis ikke så har du ret i det punkt
Avatar billede superanden Nybegynder
17. april 2006 - 16:37 #9
Jeg endte med at købe en Qtek s100 med WLAN SDIO kort, venter på FS pocket loox T830 kommer