Avatar billede r3ptile Nybegynder
17. marts 2006 - 13:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min ene blæser på mit grafikkort går nogle gange i stå

Jeg har et Ati Radeon9800xt med 2 blæsere. Problemet er at nogle gange holder den ene blæser op med at køre rundt i et kort stykke tid eller også kører den bare langsommere rundt. Det er altid den samme blæser, omend den anden er begyndt at larme engang imellem, så den er måske også ved at gå i stykker.

Normalt ligger kortets temperatur på 56-60 grader i Windows, når blæseren så stopper kommer temperaturen ca. op på 65-70 grader før den går igang og køler det ned til førnævnte temperatur.

Kan jeg ordne blæseren selv, skal jeg sende den til reparation eller bare begynde at kigge efter et nyt kort?
Avatar billede levithan Nybegynder
17. marts 2006 - 13:45 #1
Har du renset for støv? ellers tyder det på at din blæser ikke har ret meget olie tilbage og du 1. give den mere olie, 2. køber ny blæser og montere, 3. får blæseren byttet på garentien.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
17. marts 2006 - 13:48 #2
ny blæser, eller til ombytning
Avatar billede r3ptile Nybegynder
17. marts 2006 - 14:40 #3
Den er helt fri for støv. Jeg tror jeg køber en Zalman Vf-700CU og smider den på.
Avatar billede levithan Nybegynder
17. marts 2006 - 15:57 #4
ok da. jeg købte engang et ti4200 kort hvor blæseren døde efter 14 dage. jeg gad ikke gøre mere ved det da det var købt i den anden ende af landet så jeg købte bare en ny blæser til 99- den har virket lige siden :)

er Zalman Vf-700CU  da en god blæser
Avatar billede r3ptile Nybegynder
18. marts 2006 - 00:30 #5
Ja, den skulle være rigtig god. Nu er den i hvert fald bestilt.
Avatar billede levithan Nybegynder
18. marts 2006 - 07:53 #6
oki
hvis du syntes kan du bare givemig lidt af de 200 også beholde resten selv 200 points er alt for meget til denne type spørgsmål
Avatar billede r3ptile Nybegynder
18. marts 2006 - 13:27 #7
Det var mere for at få folk til at svare :)
Avatar billede levithan Nybegynder
18. marts 2006 - 15:30 #8
jeg havde gerne nøjes med 60. vil du ha 140 retur. jeg mener 200 er alt for mange. men selv om du havde valgt 15-30-60- så er der altid nogen der vil svaerer dig herind. alle spg deltager vi i.
Avatar billede r3ptile Nybegynder
19. marts 2006 - 15:04 #9
Nah, behold dem bare :)
Avatar billede levithan Nybegynder
19. marts 2006 - 20:56 #10
ok tak