Avatar billede card Nybegynder
16. marts 2006 - 22:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SMTP fejl med CDOSYS

Når jeg sender emails med nedenstående script får jeg samme fejl på 1 ud af 10 emails. Se fejlen nederst. Hvordan løser jeg problemet? Eksemplerne er annonyme.

_________________________________________________________________

Set objMail = Server.CreateObject("CDO.Message")
objMail.From = "name@domain.dk"
objMail.To = "name@domain.dk"
objMail.Subject= "CDO"
objMail.TextBody = "Insert here your plain body text"
objMail.Send
Set objMail = Nothing

_________________________________________________________________

Reporting-MTA: dns;(SERVER)
Received-From-MTA: dns;(SERVER)
Arrival-Date: Tue, 28 Feb 2006 16:08:05 +0100

Final-Recipient: rfc822;(EMAIL)
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;504 <(SERVER)>: Helo command rejected: need fully-qualified hostname
_________________________________________________________________
Avatar billede cpufan Juniormester
16. marts 2006 - 23:20 #1
gælder det også hvis du sender 10 til den samme?
Avatar billede eagleeye Praktikant
16. marts 2006 - 23:33 #2
Prøv at tjekke at IIS "default SMTP Virtual Server" er sat korrekt op:

1.  Åben IIS kontrol panel
2.  Vælg Properties" på "default SMTP Virtual Server" som findes i listen
3.  Vælg fanen "Delivery"
4.  Klik på "Advanced" knappen
5.  I feltet "Fully-qualified Domain Name" tjek at der står navnet på din server som køre IIS. Hvis ikke prøv at skrive maskin navnet.
Avatar billede card Nybegynder
16. marts 2006 - 23:46 #3
Hjemmesiden ligger hos en webudbyder, så jeg har ikke adgang den den funktionalitet.
Avatar billede card Nybegynder
19. marts 2006 - 13:05 #4
Det er nu blevet tjekket, men det var ikke der fejlen lå... :-(
Avatar billede card Nybegynder
30. januar 2011 - 14:39 #5
Problemet løste sig af sig selv...