Avatar billede wispy Nybegynder
15. marts 2006 - 23:35 Der er 3 kommentarer

Sende array med til næste side (evt i header)

Jeg skal på en side lave et array, men skal først bruge det på næste side.
Hvordan får jeg det lige sendt med ???

Jeg har prøvet at smide det op i headeren, men så returnerer den bare "Array"...

Det er jo ikke fedt...! ;)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. marts 2006 - 23:46 #1
Du har flere muligheder:

1) Brug en session (http://dk2.php.net/manual/en/function.session-start.php).
2) Gem dit array i en database eller fil ved at løbe gennem alle elementer, og send en reference til dette med.
3) Serialiser dit Array (http://dk2.php.net/manual/en/function.serialize.php), send den serialiserede udgave med i din header (eller kombiner det med #2 - bruger du en database, skal du dog huske at bruge addslashes()), og de-serialiser det på den anden side.
4) Løb gennem alle elementer i arrayet for at sende dem med i din header eller en cookie.
5) Lav din kode om, så du først laver arrayet når du skal bruge det. Hvis du skal bruge funktionaliteten i flere forskellige scripts, kunne du eksempelvis lave en funktion der er tilgængelig med include().

Hvis du ikke bruger 1) eller 5), skal du dog sørge for at validere det du sender med - ellers er der tale om en mulig angrebsvinkel.
Avatar billede plazm Nybegynder
15. marts 2006 - 23:46 #2
smid det i en session, så kan du hente det når du vil.
Avatar billede terrak Nybegynder
15. marts 2006 - 23:47 #3
Kan du ikke bare include den ene side?

Hvis der ikke er for mange elementer, kan du smide dem videre via en formel, ved at give alle inputs/options det samme navn, efterfulgt af [], eks:

<input type="text" name="arr[]" value="1" />
<input type="text" name="arr[]" value="2" />
<input type="text" name="arr[]" value="3" />
<input type="text" name="arr[]" value="4" />

Er det sendt med POST, kan du på næste side hente dit array som $_POST['arr'].