Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2006 - 17:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ideer til diasshow - At være dansk

Hej folkens :-)

Jeg sidder her med en projektopgave, og skal have lavet et dias. Problemer er at jeg ikke rigtigt kan få nogle brugbare ideer, selvom jeg har prøvet en hel del ting nu.

Emnet er "At være eller ikke at være...Dansk!" Dvs. danske værdier, dansk kultur, integration, om hvordan man bliver dansk (statsborgerskab, eller medfødt?) osv.

Håber I kan komme med nogle ideer!

Tak på forhånd :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2006 - 17:58 #1
Det skal lige siges, at det kun er bare designet der driller, så hvis i kan komme med ideer til farver, baggrunde, opbygning osv. ville det være dejligt.
Avatar billede overchord Nybegynder
15. marts 2006 - 18:08 #2
Jeg ville foreslaa at dele det lidt op:

Retsligt: De offentlige krav omkring statborgerskab, 24 aars-reglen, evt ogsaa statistikker paa ind- og ud-vandring

Kulturelt: Specielle danske kultur-vaerdier, kunst, folkeligt, religion osv.

Maaske noget om danskere i udlandet

Rent grafisk kommer de lidt an paa din indgangsvinkel. Vil du stille dig kritisk overfor danskheden eller vil du illustrere hvor dejligt det er at vaere dansker? Disse ting har efter min mening ret stor effekt paa hvor man tilrettelaegger den grafiske praesentation.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2006 - 18:23 #3
Det skal ikke være et dias som skamroser Danmark, men heller ikke et der sviner det til. Et sted midt i mellem, eftersom vi har begge dele med i vores fremlæggelse.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2006 - 19:04 #4
Her er et link til et billede af det dias jeg brugte sidste år. Dengang havde vi om UNICEF.
http://img458.imageshack.us/my.php?image=unidias0mk.jpg

Jeg vil gerne have noget lige så simpelt som dette design, jeg har prøvet at bygge det op på samme måde i de danske farver, rød og hvid, men det bliver simpelthen så kedeligt at se på, så jeg bliver nok nødt til at finde på noget nyt, hvis I har nogle ideer
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2006 - 20:09 #5
Jeg lukker, fik det lavet selv :)