Avatar billede goblin Nybegynder
13. marts 2006 - 21:03 Der er 8 kommentarer

Uforklarlig hardwarestøj

Min pc, som jeg samlede for ca. en måned siden, har kørt fuldstændigt perfekt lige indtil i dag, selvom jeg ikke anser det som alarmerende.

Mit kabinet larmer simpelthen mere end det plejer, uden at andre end de sædvanlige processer kører. Med larm mener jeg hardware støj, som når processoren arbejder på højtryk, og den lille orange lampe, på fronten af kabinettet, blinker også ustandseligt af  uvisse årsager.
Jeg har, tilsyneladende, altså ikke nogle usædvanlige programmer kørende, og alligevel "lader den som om".

Jeg har prøvet spyware- og antivirus scan uden resultater.

Mine specs:

CPU            AMD Athlon64 3200+ 2000 Mhz
CPU køler    ZALMAN CNPS 7000B-Cu
Bundkort    ASUS K8T890 A8V-E SE
RAM            Kingston PC3200, 2048 MB
Grafikkort    Inno3D Geforce 7800GT
Harddisk    Seagate Barracuda 7200.9 160 GB
CD/DVD brænder    NEC ND 3551
Lydkort    Creative Labs SoundBlaster PCI
Kabinet    Antec Solution SLK3000B-EU
Operativsystem    Windows XP Professional
Strømforsyning: Chill Innovation CP-400P2
GFX-køler: Zalman VF700-CU

Tak på forhånd+.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. marts 2006 - 21:07 #1
Ind i joblisten (CTRL+ALT+DEL) og klik på ydeevne, og tag en kik på CPU forbrug.
Avatar billede goblin Nybegynder
13. marts 2006 - 21:48 #2
Mellem 0-5%
Avatar billede matcho Nybegynder
13. marts 2006 - 22:08 #3
Lyder som det er harddisk lav et tjek:
Højreklik på C i denne computer>egenskaber>funktioner>søt flueben i nederste start.
Avatar billede goblin Nybegynder
13. marts 2006 - 23:30 #4
Du mener højreklik på C > Egenskaber > Generelt > flueben i 'Indekser dette drev så der søges hurtigere'? Det er 'checked' ved default.

Jeg kunne ikke få øje på andre steder at sætte flueben.
Avatar billede matcho Nybegynder
14. marts 2006 - 00:55 #5
Nej ikke generelt funktioner
Avatar billede matcho Nybegynder
14. marts 2006 - 01:24 #6
Var lidt for hurtig.
Funktioner>undersøg nu>flueben i den nederste>start.
Avatar billede tubber Juniormester
14. marts 2006 - 07:25 #7
Den du fandt goblin, den med indekser prøv at slå den fra, den kører nemlig når computeren idler, og det larmer. men er den slået fra er det ikke det.
Avatar billede goblin Nybegynder
14. marts 2006 - 15:16 #8
Ser ikke ud til at have hjulpet.

Den ekstra støj tager tilsyneladende først til, når computeren har været tændt i lidt længere tid ad gangen.