Avatar billede jeanetbach Nybegynder
13. marts 2006 - 14:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nogen der kender Errorsafe?

Er der nogen som kender til et program fra Errorsafe?
Det har lagt sig ind på min computer, og hvis man googler det får man at vide at det er et program som beskytter computeren, men er det fake eller hvad?
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. marts 2006 - 15:02 #1
Det er fake: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/errorsafe.html

Download Hijackthis:
http://danborg.org/spy1/HJT/hijackthis.exe

Hent Ewido herfra (14 dages version af plus-versionen)
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe
Installer og kør Ewido - opdater programmet.

Genstart til fejlsikret tilstand.
Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind i dit næste svar.

Genstart til normal tilstand. Kør Hijackthis.exe. Klik på "Do a systemscan and save a logfile". Efter kort tid åbnes et notepad-vindue med en logfil. Kopiér indholdet af denne logfil herind i denne tråd sammen med Ewido-loggen.
Avatar billede jarl-g Nybegynder
13. marts 2006 - 15:04 #2
Kender det...

Jeg "gætter" på (dvs. jeg aner det faktisk ikke) at det faktisk kan fjerne forskellige skadelige sager, men det skal man jo så betale for.

Jeg kalder det lidt dårlig markedsføring at installere sig på en alle computere den kan komme i kontakt med, optælle alle de dårligdomme og derefter kræve penge for det.

Sikkert meget effektiv markedsføring, men alligevel..!

Som sagt ved jeg det ikke, og derfor ligger jeg kun dette som en kommentar :), og jeg vil da selv fortsat følge med i dette indlæg :)

Mvh.

Jarl-G
Avatar billede jarl-g Nybegynder
13. marts 2006 - 15:05 #3
Aha!

Glem så hvad jeg skrev :D

Mvh.

Jarl-G
Avatar billede jeanetbach Nybegynder
13. marts 2006 - 15:43 #4
Tak for svaret.

Jeg har brugt en anden spyware fjerner og antivirus, så hvis du(ejvindh) lukker opgaven, får du pointene :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. marts 2006 - 15:54 #5
Alt i orden :-)