Avatar billede msamsing Nybegynder
13. marts 2006 - 12:53 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

simpel hjemmeside i fx. dreamweaver som kunde selv kan redigere

Hej Eksperter!

Jeg skal lave en forholdsvis simpel hjemmeside for en kunde med 6-8 hovedmenu-emner, hvor der skal lidt billeder ind og måske lidt animerede knapper. Jeg havde forestillet mig at lave siden i Go-live eller Dreamweaver, men kunden vil gerne at han selv kan gå ind og skifte billeder og tekst ud som det passer ham, og endda også evt. selv lave nye menu-punkter... Så er det jo straks jeg tænker programmering - og her falder jeg fra! Jeg kan kun kode i html og har hverken tid eller overdskud til at lære at programmere... Siden må ikke koste noget, den er ment som en "tjeneste". Men kan det lade sig gøre, uden jeg skal sætte mig ind i alt for meget omkring programmering.
Jeg har hørt lidt om cms, men ved egentlig ikke præcist i hvilket omfang man kan bruge det og hvor nemt det er... og om man kan bruge det sammen med html-editorer.
Er der nogle derude der har en god løsning til dette? - så bare skriv løs, tak :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
13. marts 2006 - 13:04 #1
Nemt, simpelt = Frontpage
Programmet hører til i den billige ende. Jeg ved godt der også er ulemper.

Men et hæfte fra IDG kan han faktisk selv lave det :o)
Avatar billede msamsing Nybegynder
13. marts 2006 - 13:12 #2
Men det ville være nemmest for mig at bruge enten go-live eller dreamweaver eftersom det er mig der skal bygge siden op og det er de programmer jeg er vant til at arbejde med. Han skal bare have muligheden for når siden er færdig, at kunne vedligeholde den selv...
Avatar billede dortek Nybegynder
13. marts 2006 - 18:09 #3
GoLive har noget der hedder Co-Author, hvor dette kan lade sig gøre. Det kræver at kunden køber et lille program, hvor han kan bruge Co-Author (Læs mere på Adobes hjemmeside, eller her: http://share.studio.adobe.com/axQuickSearchSubmit.asp?txt=co-author&allprods=0

Ellers kan man lave en administrator-side i dreamweaver, hvor man skriver direkte ned i en database. Dette kan ændres ved et login fra en hvilken som helst browser. Dette kræver at du ved hvordan man opretter dynamiske sider i Dreamweaver...

Ellers findes der også en del CMS-systemer (Content Management System), hvor kunden kan rette via browseren. Et eksempel kunne være dette: http://www.mamboserver.com/index.php?option=com_content&task=view&id=35&Itemid=116 men der findes rigtigt mange cms-systemer...

Held og lykke :-)
Avatar billede msamsing Nybegynder
01. april 2006 - 14:19 #4
Kunden er blevet enig med sig selv om at han ikke har tid til selv at holde den opdateret... Så foreløbig gør jeg det selv!
Tak for svaret dortek - du får halvdelen af pointene for din hjælp, håber det er okay :o)