Avatar billede jimmy4650 Nybegynder
10. marts 2006 - 08:49 Der er 9 kommentarer

Customer management

Hej, jeg skal bruge et customer management system som skal kunne holde styr på kunde passwords, deres betalings historik mv. er der nogen der ved om der findes et sådan system som man eventuelt kunne købe. ?

Systemet skal ikke sende mails eller andet til brugerne omkring faktura mv men blot give dem en mulighed for at se deres betalings historik og eventuelt printe deres faktura ud fra nettet. Systemet skal også kunne hånndtere glemte password.
Avatar billede leif Seniormester
10. marts 2006 - 08:51 #1
Er passwords, passwords til email osv. ?
Avatar billede jimmy4650 Nybegynder
10. marts 2006 - 08:53 #2
ja noget i den stil
Avatar billede jimmy4650 Nybegynder
10. marts 2006 - 08:55 #3
Når jeg siger glemte passwords mener jeg at brugerne ved at indtaste deres email adresse skal kunne få tilsendt deres brugernavn til Customer systemt, så kunne man for nemhedens skyld liste alle deres pw i systemet.
Avatar billede leif Seniormester
10. marts 2006 - 09:05 #4
Men jeg tænkte mere på skal systemmet hente password fra fx. mailserver, FTP server osv ?
Avatar billede leif Seniormester
10. marts 2006 - 09:13 #5
Hvor kommer Fakturaerne fra ?
Avatar billede jimmy4650 Nybegynder
10. marts 2006 - 15:15 #6
Nej det skal systemet ikke, man kunne forstille sig at alle de PW brugeren bruger vil blive indtasted i systemet manuelt, sådan at når brugeren er logget på så kan han se sine pw's. Fakturane bliver lavet i vores online faktura system, eller skal kunne oprettes manuel pr. kunde eventuelt med en recurring funktion.
Avatar billede leif Seniormester
10. marts 2006 - 16:05 #7
Dvs. jeg vil kunne selv logge ind og indtaste mine passwords ? Hvordan vil du have dem gemt ? Bare i en MySQL i cleartext ?
Avatar billede jimmy4650 Nybegynder
11. marts 2006 - 11:07 #8
Du har ret det er en dum ide, forfra. ;o)

Customer account system.

1. Mulighed for bruger at få tilsendt diverse passwords på mail.
  FTP, MAIL, STATS osv.
2. En simplet jeg har glemt mit password til selve account systemet.
3. Mulighed for at bruger kan se betalte regninger. De skal ligge i PDF format til download.
4. Admins indtaster manuelt brugere og deres fakturerings løsninger. Dette kræver en Recurring funktion. System skal automatisk sende en mail til bruger min. X antal dage før hans "abonnement" udløber.

that's it.
Avatar billede jimmy4650 Nybegynder
11. marts 2006 - 11:10 #9
En bruger skal til hver en tid kunne logge sig på og sige hvilke regninger har jeg betalt hvad lyder den næste regning på hvornår skal den betales. En bruger skal til hver en tid kunne få tilsendt passwords via mail, det vil sige glemmer han sit FTP login så beder han systemet om at få tilsendt sine FTP informationer til den email adresse har er regget med.