Avatar billede ninanip Novice
09. marts 2006 - 10:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Linke til tekst på siden.

Hejsa, fra en alfabetisk oversigt øverst på siden skal jeg kunne linke til tekst længere nede på siden. How???
Avatar billede webmasterdk Praktikant
09. marts 2006 - 11:07 #1
dine link:
<a href="#A">Gå til A</a>
<a href="#B">Gå til B</a>
<a href="#C">Gå til C</a>

Her er ABC så:
<a name="A">A</a>
<a name="B">B</a>
<a name="C">C</a>
Avatar billede hcma Novice
09. marts 2006 - 11:37 #2
indsæt bogmærker og link dertil.
eks.:  du har din alfabetiske oversigt og teksten.
sæt curseren ind lige der du vil have et link ( =Indsæt -> Bogmærke) og navngiv det.
hop så op i oversigten og link til bogmærket
Avatar billede ninanip Novice
09. marts 2006 - 12:14 #3
Hejsa hcma, mere brugbart, går lidt hurtigere- syntes jeg da jeg ikke gider at skrive ind i html, er heller ikke hel ferm til det.
Fik du dine point, for det kan jeg heller ikke finde ud af! ??
Avatar billede webmasterdk Praktikant
09. marts 2006 - 12:16 #4
ak ja... mere brugbart kan diskuteres... har aldrig set frontpage som sådan værende brugbart.. nærmere skrammel, men for dem der er for dovne til at lære html er det vel en "brugbar" nødløsning...?!
Avatar billede hcma Novice
09. marts 2006 - 12:43 #5
der kommer et svar her  ;o)

webmasterdk ->  man må kravle før man kan gå, og hvorfor ikke benytte de muligheder programmet nu giver, så kan man altid senere begynde at kode selv (og det bliver helt sikker en nødvendighed, jo mere man kommer til at sidde med webdesign)
Avatar billede ninanip Novice
09. marts 2006 - 13:00 #6
Hej begge, I har jo en pointe - begge to.
Det der med nedladende bemærkninger er jeg lidt ked af, og det er der en trend til på denne side. Især hvis man som "begynnder" ikke lige fatter termologien - og anvender løsning b i stedet for a fordi at den er nemmest, eller hurtigst!
Det er tredie gang at jeg oplever dette.
Vi der bruger denne dejlige side lærer jo hver gang og jeg takker den person, som sikkert i dag har sit på det tørre, for hans opfindsomhed.
- Og som du ganske rigtig skriver hcma; man må kravle før man kan gå.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
09. marts 2006 - 13:04 #7
Men Nina > Du fik det til at lyde som om du ikke vil op og gå ;)

Men hvis du gerne vil op og gå, vil jeg anbefale dig stone webwriter...
En rimelig god "rollater" til at lære og gå, der følger dig godt hen af vejen, også når du går og løber.
Avatar billede ninanip Novice
09. marts 2006 - 13:08 #8
Hej "W" .... Nej jeg vil skide gerne alt det dér, men jeg har travlt med at oprette en liste over alverdens lufthavne og dét i sig selv tager tid plus alt det andet!!!
Men ja, Stone havde jeg engang i try. Har også luret lidt på fullxml.
Men som jeg husker det er Stones egentlig god!
Kan da også lidt i html, men som du kan regne ud så kommer det til at tage sin tid med alle de lufthavne.
Hilsen Nina ;0)
Avatar billede hcma Novice
09. marts 2006 - 14:20 #9
mange sabler FP ned, og jeg er da enig i at det ikke er den bedste webwriter, men det er dejligt nemt og ligetil at gå til. Uden dikkedarer og så umiddelbar at (næsten) alle kan finde ud af/rundt i det, og jeg anfefaler det til alle "nybegyndere" og beder dem samtidig om at kigge lidt på html, og der kan altså laves rigtig flotte sider med det. Så må man leve med nogle af de skodkoder der genereres, for de virker jo alligevel ;o)
Avatar billede ninanip Novice
09. marts 2006 - 14:23 #10
ha ha - ja det sidste er helt rigtigt. Især deres besøgstæller, den virker ALDRIG
Avatar billede hcma Novice
09. marts 2006 - 14:26 #11
netop besøgstælleren (sammen med et par andre komponenter) er særlige FP-ting som kræver FP-serverudvidelser for at fungere, og det er er ikke alle udbydere som kan få det til at virke  ;o)
Avatar billede nyside Nybegynder
09. marts 2006 - 23:49 #12
Selvfølgelig virker besøgstæller
Avatar billede hcma Novice
10. marts 2006 - 00:18 #13
besøgstælleren virker hos mig kun på de sites som uploades med FP  (incl. FP-server extensions) og IKKE med normal FTP (altså uden FP S.E.)
Avatar billede ninanip Novice
10. marts 2006 - 09:21 #14
Det samme her, men heldigvis kan man da finde andre løsninger. Lad os slutte hér. Emnet er opklaret og lad os slå fast at dette forum er for os der ikke ved meget men gerne vil vide mere, af dem der kan noget. TAK for hjælpen.
Nina