Avatar billede pesmi Nybegynder
08. marts 2006 - 12:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HTML list menu lavet med php

Hej eksperter,

jeg er ved at prøve at bygge et website, med brugen af php og mysql. Da jeg har kigget lidt omkring på nettet og set de mange muligheder med css til opbygning af design på sites, er jeg ved at implementere css på mit site.

Mit problem ligger i at jeg gerne vil have at mine menuer er dynamiske html list (<ul><li></li></ul>) menuer, dvs. at de bliver hevet ud af min db som en list og bagefter stylet med css, da det ser ud som værende den bedste måde at bygge menuer.

Jeg har dog ikke kunne implementere denne funktion og beder derfor om hjælp af jer. Er der nogen som kender en tutorial hvor man kan lære hvordan man gør dette og kan se eksempler på ovenstående, ville jeg blive meget glad hvis I ville poste dem her.

Jeg har prøvet en model som jeg fandt på et site kaldet dhtmlgoodies.com, men denne model virker ikke. Jeg ved ikke helt hvad grunden er, men jeg har bygget et template system, så man hurtigt kan ændre designet og dette vil ikke skrive menuen ind der hvor jeg gerne vil have den ind.

$f_menu = "<div id='mainContainer'>".$tree->drawTree()."</div>";
$f_content="$content $content2";

$tag_code = array ("{%MENU%}", "{%CONTENT%}", "{%FOOTER%}");
$insert_code= array($f_menu,$f_content,"footer");

$t_content="".stripslashes($row[temp_content])."";

$temp_content= str_replace($tag_code, $insert_code, $t_content);
Avatar billede pesmi Nybegynder
08. marts 2006 - 12:55 #1
Hov dette spørgsmål blev oprettet under Javascript og jeg tror nok det skulle have været under PHP, men jeg har læst reglerne og de siger at man ikke må oprette det samme spg. flere steder, så jeg lader det være her, det må I meget undskylde.
Avatar billede webstuff Nybegynder
08. marts 2006 - 23:59 #2
Hvis du lukker dette spørgsmål (lægger et svar og accepterer) og opretter det samme spørgsmål i PHP kategorien, lægger et link her til det nye spørgsmål og omvendt.
Så er der ikke nogen der siger noget til det :-)
Avatar billede pesmi Nybegynder
16. marts 2006 - 10:07 #3
blevet oprettet under php, eftersom der ikke er kommet nogen svar efter 7 dage.

http://www.eksperten.dk/spm/695576