Avatar billede pawnee Nybegynder
07. marts 2006 - 10:51 Der er 2 kommentarer

Roter Text-boks i word

Hej.
Jeg har problem med at roterer en Text-boks.
Jeg opretter en tekstbox og derefter højreklikker og vælger:

Formater Textbox - Fanebladet Størelse

Derefter er der et felt som viser Rotation. Denne værdi er 0 og det er ikke muligt at ændre den.
Er det noget med at den er låst til siden eller kan det bare ikke lade sig gøre.
Jeg kan roterer i wordart, men ikke i tekstbox.

Håber der er en klog person med svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. marts 2006 - 11:30 #1
Sakset herfra: http://office.microsoft.com/da-dk/assistance/HP051898691030.aspx

Hvis du vil rotere teksten i en tekstboks eller en autofigur, skal du klikke på teksten, klikke på Tekstretning i menuen Formater og derefter klikke på den ønskede retning. Hvis du bruger kommandoen Roter eller spejlvend (menuen Tegning på værktøjslinjen Tegning), har det kun indflydelse på retningen af objektet, og ikke på den tekst, det indeholder.
Avatar billede pawnee Nybegynder
07. marts 2006 - 12:21 #2
Hej Vejmand. Og tak for hurtigt svar.

Dette giver kun mulighed for at dreje teksten med 90 graders interval.
Jeg arbejder med en slags organisationsdiagram lavet af bokse og streger da der ikke er noget standard diagram der passer. I disse tekst bokse ville jeg gerne dreje teksten f.eks 15 grader i en boks og måske 30 grader i en anden boks.
Det er her problemet er, og jeg ved ikke om det kan gøres i word eller om jeg skal over Powerpoint hvor jeg kan løse problemet. Blot skal det så gemmes som grafik og indsættes...Lidt kluntet løsning hvis noget skal ændres senere.