Avatar billede mydream Nybegynder
06. marts 2006 - 11:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Generering af Google Sitemap

Jeg vil meget gerne have et sitemap, der både er læseligt for mine brugere, og som er helt optimalt til Google. Jeg har rigtig mange urler, da mit site er dynamisk, og vil derfor gerne have genereret et sitemap automatisk.

Jeg fatter intet af hvad google selv skriver om deres mulighed for at generere, så jeg vil gerne høre, om der er nogen der har prøvet det, og om det er enkelt.

I givet fald vil jeg gerne have lidt simpel hjælp til at komme igang med det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. marts 2006 - 12:36 #1
Du er så ude i to sitemaps.

Google sitemap er en xml fil der er lavet specielt til google og som ikke er særligt egnet til mennesker og heller ikke beregnet til det. Det sitemap du skal lave til dine brugere bør du anvende ande værktøjer til. Hvilket værktøj du vælger afhænger lidt af hvad du har brugt til atlave siderne med.
Avatar billede mydream Nybegynder
06. marts 2006 - 18:48 #2
Hej Buffer.

Jeg bruger asp, og det ville jo være fedt hvis man kunne genere begge, evt. i to postgange.