Avatar billede bongi Juniormester
04. marts 2006 - 18:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mail server ?

Jeg har en Win2000 server der står og kører som webserver, og hoaster ca 10 domæner, jeg har brug for en mailserver (gratis) de eneste krav der er er følgende:

Jeg skal kunne sende mails fra en webside
Kunne oprette min 1 pop3 konto på hvert domæne eller forwarde mails til anden mailadresse (ok med begge ting)

Den skal være til at sætte op for en nybegynder...

Meninger er at der skal kunne afsendes mails fra hjemmesiderne, via forms og fra diverse portalsløsninger der ligger der.
Avatar billede leif Seniormester
04. marts 2006 - 18:22 #1
MailEnable
Avatar billede bongi Juniormester
04. marts 2006 - 18:24 #2
Øhhh ???
Avatar billede roddelflop Nybegynder
04. marts 2006 - 18:26 #3
Avatar billede dennism Nybegynder
04. marts 2006 - 18:30 #4
Jeg kan klart anbefale hmailserver:
http://www.hmailserver.com

Synes virkelig du skal overveje deres server!
Jeg bruger den selv på min webserver (DeMaHost.dk) og er MEGET tilfreds.

Har du spørgsmål til opsætning mm. kan jeg også være behjælpelig med det - desuden har hmailserver også en rigtig godt forum hvor du altid kan få hjælp til dine problemer!
Avatar billede dennism Nybegynder
04. marts 2006 - 18:32 #5
hmailserver kan desuden køre enten på en interndatabase eller på din egen mySQL-database. Det er meget praktisk hvis du vil lave webscripts mm. til oprettelse af email-kontis.
Der følger også et webadmin-modul med til serveren og du kan også bruge webmail.
Avatar billede bongi Juniormester
04. marts 2006 - 18:53 #6
Har lige installeret Hmailserver, men hvordan bruger jeg webmail og webadmin ?
Avatar billede karser Nybegynder
04. marts 2006 - 18:59 #7
Hvad med den indbyggede SMTP server i Windows 2000?
Avatar billede dennism Nybegynder
04. marts 2006 - 19:50 #8
Det hele står meget godt beskrvet i dokumentationen:
http://www.hmailserver.com/documentation/?page=overview

Webadmin:
http://www.hmailserver.com/documentation/?page=howto_install_phpwebadmin

Webmail:
f.eks. SquirrelMail
Her er et hmailserver-mod, men det er ikke nødvendigt:
http://www.hmailserver.com/forum/viewtopic.php?t=1657

Diverse how-to's:
http://www.hmailserver.com/forum/viewforum.php?f=12
Avatar billede dennism Nybegynder
04. marts 2006 - 19:50 #9
Anbefaler at du kører dokumentationen igennem step for step - så er du meget godt på vej!
Avatar billede bongi Juniormester
04. marts 2006 - 19:52 #10
takker
Avatar billede dennism Nybegynder
04. marts 2006 - 20:55 #11
Tak for point!