Avatar billede kfk Nybegynder
04. marts 2006 - 08:15 Der er 2 kommentarer

MouseOver rullemenu - indhold styres af SSI

Hej Eksperter

Jeg skal lave rullemenuer (ligesom www.dtu.dk). Nemuerne skal kunne vises selvom brugeren har deaktiveret Java i sin browerser. Hele menusystemet (linien med alle rullemenuerne) skal kører som SSI, så menuerne + indhold på alle sider kan styres fra en fil.

Hvordan gør jeg det...?
Avatar billede roddelflop Nybegynder
04. marts 2006 - 19:10 #1
Du kan lave menuen/menuerne med css.
Prøv f.eks. at kigge på http://css.maxdesign.com.au/listamatic/ (der er vistnok nogle eksempler på "nested" menuer med css) eller læs mere om emnet hos http://alistapart.com .

Om de skal inkluderes med ssi eller ej er sådan set ligemeget, det kræver blot at du gemmer menuen/menuerne som selvstændige htmlfiler, og kalder dem med noget i retning af: <!--#include virtual="dinmenu.html"-->.

Eller noget.
Avatar billede roddelflop Nybegynder
04. marts 2006 - 19:13 #2
Nåhja, det er selvfølgelig kun selve listedelen af dine menuer du skal kalde med ssi-kommandoen. Resten lægger du naturligvis i din css-fil.