Avatar billede seigoth Nybegynder
28. februar 2006 - 16:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problemer med mit lydkort

Efter at have formatteret min comp., har jeg følgende problem med mit lydkort:

Efter at have installeret driveren jeg mener er den rigtige (har prøvet mange forskellige), virker skidtet ikke, men melder følgende:

Enheden kan ikke starte. (Kode 10)

Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed.

Jeg har prøvet alle de drivere jeg kan komme i tanke om, samt prøvet alle løsninger jeg har kunnet finde herinde og på lignede fora, men uden held... Nogen der ligger inde med det ultimative svar?

Mit lydkort hedder ifølge enhedshåndtering "C-Media AC97 Audio Device".
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. februar 2006 - 16:24 #1
Har du også hentet driveren til dit chipset?
Avatar billede boxer Nybegynder
28. februar 2006 - 16:29 #2
Hent Everest:
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Programmet er gratis og kan hjælpe dig med at identificere dit hardware samt komme med links til hvor du kan hente drivere.

Som John er inde på, ligger lyd driveren ofte i chipsætdriveren. Denne skal altid installeres som den første efter en formatering.
Avatar billede seigoth Nybegynder
28. februar 2006 - 16:30 #3
Tester det lige...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. februar 2006 - 16:35 #4
Kunne ikke finde en der direkte var identisk med det du skriver,men sørg for at få fjernet alle rester af nyligt installerede drivere der måske ikke er rigtige.

http://drivers.soft32.com/download/driver-CMedia_9738_9739-24619-5.html
Avatar billede ladyhawke Novice
28. februar 2006 - 16:37 #5
Har prøvet et lignende problem med nøjagtigt samme lydkort... Du skal være 100% sikker på at driveren er den rigtige, til det chipset du benytter, gerne den der fulgte med maskinen, så du er nogenlunde sikker på den... Hvis ikke giver den nemlig den fejl du beskriver og der kommer ikke så meget som et pip ud af den
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. februar 2006 - 16:44 #6
Det skulle være den rigtige til du engang kommer dertil, der medfølger også et kontrolpanel, som du finder inde i Windows kontrolpanelet.
Avatar billede seigoth Nybegynder
28. februar 2006 - 16:45 #7
Hmm... Jeg fulgte Everest's råd om hvor driveren til chipsettet kunne hentes. Den installerede jeg så. Det hjalp ikke på mit lydkort. Til gengæld melder Everest nu "blank" til mit chipset. Den kan tilsyneladende ikke finde det...
Avatar billede boxer Nybegynder
28. februar 2006 - 16:51 #8
Skriv navnet på chipsættet. Det står helt oppe i toppen.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. februar 2006 - 16:52 #9
Har du ikke cd liggende med driveren til dit bundkort?
Avatar billede seigoth Nybegynder
28. februar 2006 - 16:58 #10
Lavede lige en systemgenoprettelse til før jeg inst. den driver til chipset. Det hedder "Nord Bro    VIA VT8377 Apollo KT400".

Og kan ik finde min cd.
Avatar billede seigoth Nybegynder
28. februar 2006 - 16:59 #11
Angående det westcoast skriver... Hvordan fjerner jeg rester af drivere der allerede er inst.?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. februar 2006 - 17:06 #12
I første omgang inde i tilføj og fjern programmer
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. februar 2006 - 17:10 #13
http://www.eksperten.dk/spm/616196
Tror ham her har problemer med samme bundkort, check det lige der er vist også en henvisning til driveren.
Avatar billede seigoth Nybegynder
28. februar 2006 - 17:22 #14
Prøver det... Vender tilbage senere med info om hvad der sker. Tak.
Avatar billede boxer Nybegynder
28. februar 2006 - 17:25 #15
Hvilket mærke og model er din PC?
Der er i mange tilfælde mulighed for at hente drivere på producentens hjemmeside.
Avatar billede seigoth Nybegynder
18. marts 2006 - 15:43 #16
Efter et par uges støvsugning af nettet, lykkedes det mig at finde den korrekte.

http://tw2005.giga-byte.com/Motherboard/Support/Driver/Driver_GA-7VAX.htm

Tak for hjælpen til alle der forsøgte.
Avatar billede seigoth Nybegynder
18. marts 2006 - 15:43 #17
lukket