Avatar billede pnr Nybegynder
28. februar 2006 - 08:47 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til Google Sitemaps

Jeg skal til at lave et Google sitemap til en ældre asp side, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Der er er del sider der er hardkodet også er der et varekatalog som er dynamisk og opdateres dagligt.

Skal jeg hardkode de sider der ikke vedligeholdes i sitemap'en også lave noget dynamisk sitemap til varekataloget. og hvis ja hvordan forgår det så?
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. februar 2006 - 20:54 #1
Som jeg forstår google sitemap, so kan du ikke hardcode nogle sider og så lave andre dynamiske. Google sitemak er en xml fil, der indeholder links til alle sider i dit sit. Om det er det du forstår ved hardcodet, ved jeg ikke, XML filen indeholder jo tekst og dermed text links (simpelt indskrevet i xml filen) til både hardcodede og dynamiske links, hvad du så en forstår ved det.
Avatar billede madx Nybegynder
01. marts 2006 - 20:54 #2
google sitemap er baseret på xml og er udformet til at hardkodes

sitemap bygger på at google hurtigt vekselvirker med store informationssites/produktkataloger - heri ligger der en fælles interesse fra virksomheder og google idet google gerne vil vise korrekte og opdateret indhold/links og virksomheder/organisationer gerne vil vises opdateret.

så det er ikke så meget en funktion for mindre sites og personligt tror jeg ikke det er noget for sites med lav/lavere pagerank
Avatar billede madx Nybegynder
01. marts 2006 - 20:54 #3
sorry, jeg mente "og er ikke udformet til at hardkodes"
Avatar billede pnr Nybegynder
13. marts 2006 - 08:52 #4
Jeg tror at jeg har fundet ud af det, ellers vender jeg tilbage igen. Tak for jeres hjælp :-)