Avatar billede ambrosius Nybegynder
27. februar 2006 - 20:35 Der er 15 kommentarer

opgradering efter installation

Kan man overhovedet opgradere noget som helst på ens system efter installation af en ny windows xp home OEM version.?
Avatar billede levithan Nybegynder
27. februar 2006 - 20:45 #1
det kan du sagtens. ram, strømforsyning nye udvidelses kort eks. pci, ny cpu kan den også klare. den eneste hindring er/ kan være bundkortet.
Avatar billede ambrosius Nybegynder
27. februar 2006 - 21:03 #2
ok det lyder godt,hvorfra ved du det, har prøvet at læse mig til det på microsoft.dk
men fandt intet svar.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
27. februar 2006 - 21:07 #3
Microsoft har jo intet med den tilgængelige hardware at gøre. De gør det kun i forsk. operativsystemer. Grundet den åbne pc standard kan i teorien enhver hardwarekomponent opgraderes hvorefter Wintendo vil tilpasse sig det nye miljø.
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2006 - 21:19 #4
Tror måske du forveksler det med "genaktivering" i forbindelse med hardware udskiftning ?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;302878#5e
Avatar billede levithan Nybegynder
27. februar 2006 - 21:23 #5
ambrosius
jeg har selv bygget og skiftet mange pcere så disse ting har jeg lært.

men jeg er lidt i tvivel om du mener at kan skal kunne opdatere windows efter ny instaltion med feks service pack 2 og andre hot fixes. og det er heller ikke noget problem
Avatar billede ambrosius Nybegynder
27. februar 2006 - 21:40 #6
nej jeg har blot hørt at win xp oem knytter sig til hardware og derefter ikke kan opgradere noget som helst i systemet.
Avatar billede levithan Nybegynder
27. februar 2006 - 21:43 #7
ambrosius. det har ikke noget på sig på nær bundkortet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2006 - 22:34 #8
"det har ikke noget på sig på nær bundkortet"

Win XP OEM knytter sig ikke til NOGET hardware - punktum.

Man kan opgradere alt i sin pc efter installation af Win XP OEM - det kan så dog være at man skal genaktivere, men man kan altså opgradere alt hardware.

Win XP kan ikke låse sig til et bundkort, således at man kun kan installere på et bestemt bundkort.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2006 - 22:36 #9
ambrosius> du er blevet bedt om det før, nu gør _jeg_ det så igen: http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=ambrosius&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

Husk at lukke gamle spørgsmål.
Avatar billede levithan Nybegynder
27. februar 2006 - 22:40 #10
john_stigers
uenig. vi taler om en instalation EFTER windows er lagt ind. og hvis du tager et ander bundkort og sætter til kan du være udsat for at de drivere XP har lagt ind slet ikke passer til det nye bundkort. derudover findes der 2 forskellige chips der styrere keybordet som vi kan kalde chip a og chip b. hvis xp er installeret med chip B får du ikke chancen for at CTRl ALT DELETE ved logon boksen da keyboard ikke virker på chip A.

så hvis vi taler ingen instalation knytter xp ikke til noget. men er den installret gør den (bundkortet).
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2006 - 22:54 #11
Tror muligvis vi går forbi hinanden...

Var overbevist om at ambrosius troede at købte man en XP oem, så var netop den oem version han købte låst til det bundkort han købte sammen med...

Man kan altid reinstallere XP - for ved skift af bundkort skal dette gøres - med mindre chipsæt er ens på gammelt og nyt bundkort.
Avatar billede ambrosius Nybegynder
28. februar 2006 - 20:22 #12
Jeg er ikke helt sikker på hvordan man lukker gamle spørgsmål,hvordan gør man det.?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2006 - 20:26 #13
Bed om et svar i åbne spørgsmål og accepter dette.
Har du fundet løsningen selv, og denne ikke allerede er foreslået, laver du selv svar og accepterer eget svar.
Avatar billede ambrosius Nybegynder
28. februar 2006 - 20:30 #14
En retail udgave kan anvendes til flere systemer en oem til et system.Men det er muligt at opgradere hardware.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2006 - 20:37 #15
Ja det er jo det vi skriver?
Og du skal ikke svare selv - kun kommentere...

Er der kommet kommentarer du kan bruge, beder du vedkommende om svare.