Avatar billede andershl Mester
25. februar 2006 - 15:37 Der er 5 kommentarer

Hvordan bruger jeg en indscannet blanket som baggrund?

Kan jeg bruge en indscannet eller PDF-blanket som baggrund i Word?

I gamle dage fik man alle blanketter på papir til udfyldning i hånden eller på maskine. Det sker stadig en sjælden gang imellem, evt. ved at der på nettet ligger en PDF til udskrift.

Nu ville jeg helst bruge den (eller evt. noget indscannet) som baggrund i Word, så man kunne udfylde den på computeren.

Kan man det, og i givet fald hvordan?

Jeg bruger Word 2000, og den PÅSTÅR, det kan gøres ved at lægge den som vandmærke i sidehoved. Når jeg forsøger at gøre det, kommer billedet og sidehovedet bare til at fylde hele siden, og man får ikke lov at skrive 'foran' blanketten.

Jeg vil selvfølgelig have blanketten ind at fylde hele siden og se den som baggrund mens jeg skriver.
Avatar billede brynil Nybegynder
25. februar 2006 - 16:05 #1
Kan du ikke bruge Formater - Baggrund - Effekter og Billede ?
Avatar billede brynil Nybegynder
25. februar 2006 - 16:09 #2
Så ikke du brugte 2000. Det findes i 2003 hvor man forinden tilpasser billedet til sidestørrelse.
Avatar billede hcma Novice
25. februar 2006 - 16:26 #3
du er startet rigtigt, nemlig med at sætte billedet ind i sidehovedet. Højreklik så på billedet og formater det så et kommer bagved tekst.
Hop ud af sidehovedet og begynd at skrive
Avatar billede andershl Mester
25. februar 2006 - 16:45 #4
Nej, jeg kan ikke få hovedet til at stå, så jeg kan skrive foran. Derimod efter et par forsøg viser det sig, at følgende fungerer:
- Start med at indsætte billedet, så det fylder siden
- Højreklik på billedet og vælg 'Vis værktøjslinien billede'
- Klik på vovsen og indsæt det bag teksten
- Gå tilbage.
- Hvis du nu forsøger at skrive noget, gør den det tydeligvis, men du kan bare ikke
  se det: Du ser KUN billedet.
- Højreklik på billedet en gang til. Nu kan 'rækkefølge' vælges med. Gør det, og flyt
  billedet bagved teksten IGEN.
- Når du nu kommer retur, står din tekst der med billedet som baggrund.
Avatar billede hcma Novice
25. februar 2006 - 17:49 #5
du skal, efter du har indsat billedet og formatteret det, hoppe ud af sidehovedet og så bare skrive helt normalt.