Avatar billede gotchi Nybegynder
24. februar 2006 - 20:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

forskellen på artikler og tutorials

hvad er forskellen på artikler og tutorials?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2006 - 21:04 #1
jeg vil sige at en tutorial er en artikel som er skrevet for at læseren skal
lære noget og skrevet på en måde så læseren ikke behøver at være ekspert for at kunne forstå den
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. februar 2006 - 21:05 #2
Jeg vil sige at det er step by step artikel.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. februar 2006 - 21:05 #3
En tutorial er skrevet med det formålat beskrive hvordan man gør en ting på en sådan måde at læseren kan gøre det samme og dermed lære nogle færdighedert.

En artikle beskriver forhold eller emner på en sådan måde at læseren delagtiggøres i et hændelsesforløb, en holdning eller et forhold og dermed bibringes noget viden eller holdning

Læring drejer sig ofte samlet om viden, færdigheder og holdning
Avatar billede gotchi Nybegynder
24. februar 2006 - 21:09 #4
dvs. det er stort set det samme???
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2006 - 21:14 #5
nej - en tutorial er en speciel form for artikel

ligesom en volvo er en bestemt bil men derfor betyder volvo og bil jo ikke det samme
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. februar 2006 - 21:15 #6
jeg synes faktisk at derer forskel på at levere færdigheder og på at leverer viden og holdning, men det er vel et spørgsmål om hvordan men selv definerer det, jeg har set tutorials kaldt artikler og omvent
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
25. februar 2006 - 22:31 #7
tutorials = Guide
Artikel = Artikel