Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2006 - 22:17 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Anbefal en program til HP redigering.

Hej

Som overskriften lyder, vil jeg gerne have anbefalet et program til HP redigering.

Jeg har kigget på Dreamweamer, men det er vist til de profesionelle :o) Det er også for dyrt.

Det skal helst være nemt at bruge og det skal være muligt at få nogle lærehæfter ala dem IDG har udgivet til Frontpage.

Jeg har frontpage 2003 men vil gerne vide om der findes mere brugervenlige programmer.

Gratis programmer har også interesse men først og fremmest et program der er nemt at bruge.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. februar 2006 - 23:06 #1
Prøv en 30 dages demo af dreamweaver. Prøv derefter en 30 dages demo af adobe go live. Der er masser af tutorials, og små hæfter til begge dele. Jeg har faktisk et starthæfte/bog om golive liggende som du må få :) Jeg fik den på et webdesign kursus for 1½ år siden. Du skal bare betale porto så er den din..

http://www.macromedia.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=dreamweaver
http://www.adobe.dk/products/tryadobe/main.html

Vh Nicki
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. februar 2006 - 23:11 #2
Jeg sidder med den lige her. den hedder "hurtigt i gang med Adobe golive 6.0" udgivet af globe.
Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2006 - 23:12 #3
Jeg var lige inde og kigge på priser. Dreamweaver koster mere end 4.000,-
Det er nok lige i overkanten af hvad jeg vil give :o)
Jeg er nok kun et niveau over børnehaveniveauet :o)

TAk for tilbuddet - jeg ser lige lidt nærmere Go Live
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. februar 2006 - 23:15 #4
Go live er lige så dyr :( Jeg bruger den ikke selv så bogen har samlet støv i 1½ år hehe.
Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2006 - 23:18 #5
:o)
Ja, det så jeg.

Jeg fandt også Stone'e WebWriter. Måske jeg skulle kigge på det.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. februar 2006 - 23:25 #6
Den ser interresant ud. Hvis man kan skifte til designview er det da et forsøg værd :D
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. februar 2006 - 23:27 #7
Prisen kan man heller ikke klage over hehe
Avatar billede strych9 Praktikant
23. februar 2006 - 01:01 #8
Der er en open-source en som hedder Quanta, og den er ikke så gal: http://quanta.kdewebdev.org/

Jeg ved at den kan køre på Windows, men har ikke lige checket hvor mange krumspring man skal lave for at få den til at køre. I hvert fald kører den fint i Linux med KDE og så er den gratis..
Der er en kommerciel Quanta plus udgave som koster ca $20, og den er jo så til gengæld nem at installere i Windows...
Avatar billede strych9 Praktikant
23. februar 2006 - 01:08 #9
aaah ja, og så må vi ikke glemme Mozilla Composer. Hvis du downloader Mozilla (hele Mozilla suite, ikke bare FireFox), så følger Composer med, som er en WYSIWYG editor.
Mange påstår at den er noget skidt, og det er den da også sammenlignet med Dreamweaver og GoLive, men den konkurrerer udemærket på prisen (gratis). Jeg bruger selv Composer til at kaste hurtige html sider sammen fra tid til anden. Det funker fint.
Avatar billede strych9 Praktikant
23. februar 2006 - 01:19 #10
Netscape (yes, the browser) comes with an easy WYSIWYG web editor that allows you to get started with your own web page quickly and easily. It supports the usual text and graphics and is generally adequate for the beginning webmaster. To get it, simply download the full Netscape package. Note that Netscape Composer is probably just a version of Mozilla Composer.

Tjah, det må jeg jo være enig i. Tror faktisk den er perfekt til dig boxer. Du vokser jo selvfølgelig fra den en dag hvis der er en "rigtig" webdesigner gemt i dig, men så kan du jo kigge på de dyre pakker til den tid.
Avatar billede boxer Nybegynder
23. februar 2006 - 08:33 #11
Jeg kigger lidt på det strych9 - især det sidste.
Så kan jeg altid overveje at anskaffe dreamweaver i en brugt version på et senere tidspunkt.

Jeg undrede mig faktisk lidt over at derkun var frontpage og dreamweaver i ekspertens kategori, men det er der jo nok en grund til.

For ca. 150 år siden da jeg var på et handelsskolekursus, stødte jeg ind i et program som skulle være så nemt at selv jeg kunne finde ud af det :o)
Jeg mener det hed noget i retning af Medi8tor, men jeg kan ikke huske det.
Jeg ved godt at vi bevæger os over i "kryds & Tværs" kategorien, men er der nogen der ved hvilket program det er og kan finde oplysninger om det?

I mellemtiden kan i lige smide et svar begge to så i kan få lidt point.
Avatar billede halifax Nybegynder
23. februar 2006 - 09:23 #12
Mamut Web Free...
Aner faktisk ikke, hvad det nærmere er, men de skriver:

- Lav dit eget Websted med et meget brugervenligt program, som ikke kræver nogen forkundskaber. Du kan selv opdaterer Webstedet lige så tit, du ønsker
- Vælg mellem et stort udvalg af designskabeloner, som er udviklet af professionelle Webdesignere
- Webstedet kan indeholde nyhedssider, undersider, kontaktsider og en butik
- Ny funktionalitet og flere designskabeloner er automatisk tilgængelige i programmet

http://www.mamut.com/dk/det.asp?id=1552
Avatar billede califfo Nybegynder
23. februar 2006 - 09:28 #13
...Har du prøvet gratis-programmet Stones Webwriter? http://www.webwriter.dk/
Avatar billede halifax Nybegynder
23. februar 2006 - 09:50 #14
califfo - Læs tidligere indlæg 22/02-2006 23:18:44

Web Tutorials  -  http://www.tizag.com
First Website Guide
HTML Tutorial
CSS Tutorial

Scripting
Javascript Tutorial
ASP Tutorial
VBScript Tutorial
PHP Tutorial
PERL Tutorial

... og naturligvis DK tutorial  -  www.html.dk

Blot til inspiration, boxer.    :)
Avatar billede halifax Nybegynder
23. februar 2006 - 09:58 #15
.... og det gratis N-view program
http://www.nvu.com/
Avatar billede boxer Nybegynder
23. februar 2006 - 10:03 #16
Takker halifax - sikke du kan :o)
Du må også gerne smide et svar.

Jeg kigger lidt på de forskellige programmer.
Avatar billede califfo Nybegynder
23. februar 2006 - 10:15 #17
halifax: Doooh! Sorry. Jeg skimmede kun indlæget,...
Avatar billede halifax Nybegynder
23. februar 2006 - 10:36 #18
Afstår fra point her...
Og ønsker bare god vind i sejlene, hvis du skal til at lave dit eget (første??) website.
Flere brugere herinde har efterhånden eget site med deres "tip og trick" som vi andre har glæde af.
Som du kan se har jeg kikket lidt rundt "i markedet" i tilfælde jeg en dag selv får inspiration og tid til at gå i gang med eget site.  :)
Avatar billede boxer Nybegynder
23. februar 2006 - 13:36 #19
Du har fået lidt karma til kaffen istedet :o)
Nej, jeg har lavet flere små sites med frontpage. Ganske uprofessionelle og med masser af fejl i koden.
Men det har haft min interesse i flere år. Så når jeg får tid vil jeg nok tage et par kurser :o)

Innercity, strych9:
Smid et svar.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. februar 2006 - 13:47 #20
Springer over ;)
Avatar billede strych9 Praktikant
23. februar 2006 - 16:18 #21
okie, held og lykke med projektet.
Avatar billede boxer Nybegynder
23. februar 2006 - 16:22 #22
Takker.
Og tak for inputs :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
24. februar 2006 - 08:46 #23
Lige lidt info:

Jeg spurgte efter et program som jeg mente hed medi8tor. Gad vide om det mon er Mediator:
http://www.matchware.net/en/products/mediator/edu/why.htm
*LOL*