Avatar billede larsmadsen Nybegynder
18. februar 2006 - 17:33 Der er 3 kommentarer

Netværk via HUB

Hej

Jeg har et noget træls problem og synes ikke jeg kan finde løsningen på siden(men nogen må da vide det;-)jeg har koblet min XBOX til PC'en/internettet gennem en HUB og det virker næsten som jeg ønsker, lige bortset fra når jeg skal sende filer mellem PC'en og boxen så virker det som om den lige sender det en "tur" på nettet for så at hente det igen?  Problemet kan løses ved at ændre Ip'erne i PC'en og Boxen så de hedder noget med 192.xxx.xxx.x men jeg har WEBSPEED og for at Xboxen kan afspille F.eks NETradio skal den have sin egen IP(hvilket den også har) men den hedder noget med 80.xxx.xx.x, og den kan jeg kun få til at connecte med mere end 28KB/sek(hvilket passer med min Upload, og en tur i CYPERSPACE)kan man lave så Xboxen kan køre på nettet med en IP og tale med PC'en på en anden, så jeg kan få den op på de 110MB/sek jeg gerne vil have, eller kan det løses på en anden måde???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2006 - 17:40 #1
Ja, du kan udskifte din hub med en router, så du har det "rigtigt" lokalnet mellem PC og xbox
Avatar billede larsmadsen Nybegynder
19. februar 2006 - 06:50 #2
Kan man ikke evt. bruge et ekstra netkort i pc'en?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. februar 2006 - 08:47 #3
Jo, det bør man kunne - jeg bruger det ikke selv. Med en router får du en grundlæggende beskyttelse overfor noget af det "slemme", der sker på nettet.