Avatar billede rasmusbl Nybegynder
17. februar 2006 - 23:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ntoskrnl.exe is missing or damaged?

Efter at windows havde hentet og installeret nogle filer skulle jeg reboote computeren. Siden da har jeg ikke kunne komme ind i windows. Den siger ntoskrnl.exe is missing or damaged. renstall a copy of this file. Har prøvet at reperare og geninstallere installationen uden held  samme fejl. Så blev jeg så træt af det at jeg formaterede c: i DOS men den kommer igen med samme meddelse!! Hvordan kan en windows fil mangle når jeg har formatteret drevet og er i gang med at installere windows igen?
Fatter det ikke. Hjælp hjælp hjælp.

Min computer starter op med flg. tekst: Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler: <Windows-rod>\system32\ntoskrnl.exe. Geninstaller en kopi af ovennævnte fil. ------------------------------------------ Jeg har pr&...
Avatar billede rasmusbl Nybegynder
17. februar 2006 - 23:25 #1
glem de sidste 5 linjer. Der var noget jeg copy/pastede fra et andet sted....
Avatar billede teknik Juniormester
17. februar 2006 - 23:35 #2
Hej Rasmus
Nu ved jeg ikke lige hvor langt du er nået i dine bestræbelser på at lave en ny installation.
Men umiddelbart lyder det som om du slet ikke er kommet i gang, men blot starter op på harddisken, som nu er næsten helt tom.

Boot sektoren på harddisken udviskes nemlig ikke af en format c:

Hvis det er der du er, så skal du blot ind i BIOS, gerne med delete eller F2 ved opstart.
og sætte CD som første boot mulighed.

mvh
:-)
Teknik
Avatar billede rasmusbl Nybegynder
17. februar 2006 - 23:42 #3
Formaterede partitionen hvor windows lå på. Derefter gik jeg i gang med installere windows igen på den ny partition. Efter at den har kopieret en masse filer fra cd-rommen genstarter den for at gå videre med installationen. Efter denne genstart skriver den igen: system32\ntoskrnl.exe is missing or damaged og jeg kan ikke komme videre. Er det min windows cd-rom der ikke virker mere? Har installeret windows mange gange før.
Avatar billede boxer Nybegynder
17. februar 2006 - 23:47 #4
Avatar billede boxer Nybegynder
17. februar 2006 - 23:48 #5
Avatar billede rasmusbl Nybegynder
17. februar 2006 - 23:50 #6
Boxer>>okay prøver det :)
Avatar billede rasmusbl Nybegynder
18. februar 2006 - 00:09 #7
hjalp ikke noget :( Når jeg skriver chkdsk /p skriver den fandt en eller flere fejl på disken
Avatar billede rasmusbl Nybegynder
18. februar 2006 - 13:05 #8
Er der ingen der kan hjælpe? :(

Efter at have skrevet chkdsk /r i repair konsollen kunne jeg komme videre med installationen af windows. Alt så ud til at være fint. Da den var færdig med at installere og skulle til at starte op kom windows med en meddelelse om at den havde problemer med at kontrollere licensen til computeren. Fejlkode: 0x8007002

Havde ingen anden mulighed end at genstarte. Da jeg så genstartede kom fejlmeddelsen ntoskrnl.exe is missing or damaged igen under opstarten :( Så jeg er lige vidt...
Er min harddisk stået af eller kan det fixes?
Avatar billede rasmusbl Nybegynder
18. februar 2006 - 13:22 #9
Har prøvet metode 2 og 4 på denne side uden held: http://support.microsoft.com/?kbid=314477

:(
'
Avatar billede rasmusbl Nybegynder
18. februar 2006 - 14:36 #10
500 point til den der kan hjælpe mig :(
Avatar billede boxer Nybegynder
18. februar 2006 - 15:25 #11
Du kan prøve med en repair. Den foregår lidt anderledes end den anden. Læs vejledning grundigt inden du går igang:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede teknik Juniormester
18. februar 2006 - 15:47 #12
Er bange for at du nok må indstille dig på at det er en hardwarefejl du slås med.
Mit bud er
1. Defekt HDD/hdd kabel - odds 50%
2. Defekt Ramblok - odds 20%
3. Defekt bundkort - odds 10%
3. Andre fejlkilder.

...inden du kaster dig ud i de helt store fejlfindingsøvelser, så gennemfør lige standardproceduren imod løs/dårlig forbindelse.
som består i: afmoter og genmonter alle stik i kabinettet - især hdd stik.
afmonter/genmonter ram blokke

For at kontrollere HDD: Tilslut hdd (alene) til en anden pc, og forsøg at køre windows installationen der.
Virker det, så er hdd formodentlig ok.

For at kontrollere RAM blokke
har du flere end én blok, så forsøg dig frem med at afmontere dem én ad gangen og forsøge installation.
Har du kun den ene er der ingen vej uden om at låne en anden blok.

mvh
:-)
Teknik
Avatar billede rasmusbl Nybegynder
18. februar 2006 - 23:28 #13
Boxer>> jeg har prøvet præcis det....
Teknik>> Okay prøver det med kabler. lyder deperat men det er vel en sidste løsning ;-) Har ikke umiddlebart mulighed for at teste HDD og RAm blokke på en anden pc.

Andre forslag før jeg køber en ny harddisk? Hvad med at prøve at installere windows på en af mine andre partioner? Har/havde min harddisk opdelt i c:, d: e:, f: hvor windows altid hidtil har ligget på c:. ville det hjælpe at prøve at installere windows på en af de andre partioner end c:? Har meget vigtig data gemt på de andre partioner. Vil derfor helst ikke skade de andre partioner ved at installere windows der. Er det sandsynligt at det vil virke ved at installere det der eller vil det hjælpe at købe en ny harddisk og installere windows på den og derefter se om jeg kan få adgang til de andre partitioner på den harddisk jeg har nu?
Avatar billede rasmusbl Nybegynder
24. februar 2006 - 15:58 #14
Ingen hjælp der kunne bruges.