Avatar billede nythjem Nybegynder
12. februar 2006 - 17:11 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Icon merger?

Hej Alle.

Beklager kategori fejlplaceringen, men synes alligevel denne kategori er mest relevant.

Jeg har lavet tre ikoner til min applikation. En på 16x16, 32x32 og 48x48.

Nu vil jeg gerne have "sammensmeltet" mine tre ikoner, så jeg kun skal bruge ét ikon.

Er der nogle af Jer der ved hvordan jeg gør det, eventuelle programmer i bruger?
Avatar billede bernhof Nybegynder
12. februar 2006 - 17:26 #1
Du kan faktisk gøre det i Visual Studio .NET.

Åben et af ikonerne i Visual Studio, og højre klik i venstre side, hvor den lille udgave af ikonet er synligt. Vælg "New Image Type" i menuen og vælg fx 16x16 256 farver. Åben nu 16x16 udgaven af dit ikon i VS.NET, kopier indholdet af ikonet og indsæt det i den nye image type du tilføjede.
Avatar billede nythjem Nybegynder
12. februar 2006 - 17:44 #2
Hej bernhof.

Tak for det lynhurtige svar :)

Jeg gør følgende, men kan ikke få det til at virke :)

- File, open, jeg vælger mit 16x16 ikon.
- Jeg højreklikker og vælger "New Image Type"
- Nuværende ikon bliver overskrevet af det der minder om et grønt skrivefelt.

What is it im doing wrong? :)
Avatar billede bernhof Nybegynder
13. februar 2006 - 00:11 #3
Når du vælger New Image Type overskriver den ikke dit 'gamle' ikon. Den laver bare et nyt, i samme fil. For at skifte tilbage til det 'gamle' ikon, højreklik og vælg Current Icon Image Types - der ser du de forskellige formater der ligger i filen.

Hvis du fx åbner dit 16x16 ikon i VS.NET, vælger New Image Type, 32x32 (og det passende antal farver), åbner 32x32 ikonet ved siden af (også i VS.NET), kopierer indholdet, indsætter det i 32x32 formatet i den første ikon-fil, så skulle den være der :o) Og så skal du selvfølgelig bare gentage ovenstående trin med 48x48 ikonet...

Håber du kan finde rundt i det :-)
Avatar billede nythjem Nybegynder
13. februar 2006 - 10:32 #4
Hej igen Bernhof..

Det kan jeg sørme ikke helt hitte ud af :)

Men du må meget gerne ligge et svar, og tak for vejledningen.. :)
Avatar billede bernhof Nybegynder
13. februar 2006 - 11:24 #5
Hvad er det helt præcis du ikke kan finde ud af? Vi skal vel lige have det til at virke for dig, inden du giver mig point :o)

Hvor mange farver er der i dine ikoner, og hvilken version af VS.NET benytter du?
Avatar billede nythjem Nybegynder
13. februar 2006 - 12:02 #6
Hehe..

Jeg bruger mit herlige ny indkøbte Visual Studio.Net 2005.

Jeg har købt et herligt program, der hedder Icon Constructor. Det har lavet nogle rigtig fine ikoner for mig, men mit 16x16 skal variere fra mit 32x32 og 48x48. Med andre ord står jeg med:

1 stk. 16x16 i alle farver (design 1)
1 stk. 32x32 i alle farver (design 2)
1 stk. 48x48 i alle farver (design 2)

Jeg har gjort som du har foreskrevet, men ikonet, altså det pastede bliver simpelthen ikke gemt :)

Og jo, pointene skal du jo have, du bruger jo din kostbare tid på det her :)
Avatar billede bernhof Nybegynder
13. februar 2006 - 13:33 #7
Ok, jeg skal lige sikre mig, at vi overhovedet taler om det samme :o)

Du vil gerne have én ikon-fil, med flere størrelser/udgaver af dit ikon gemt deri, ikke sandt?

Dvs. hvis ikon-filen vises i stifinderen, og den valgte visning er "Detaljer"/"Details", vil 16x16-udgaven blive vist ud for filens navn. Hvis den valgte visning er "Ikoner"/"Icons" vil 32x32 ikonet blive vist -- osv. Er det denne effekt du vil opnå?

I så fald snakker vi om det samme, og så vil jeg lige lave en detaljeret beskrivelse af processen :o)
Avatar billede bernhof Nybegynder
13. februar 2006 - 13:34 #8
.. og - er der gennemsigtige områder af dit ikon?
Avatar billede nythjem Nybegynder
13. februar 2006 - 13:36 #9
Ja for søren da :)
Avatar billede bernhof Nybegynder
13. februar 2006 - 13:37 #10
Hvis alt går galt kan du også bare sende ikon-filerne til bernhof at hotmail dot com. Så skal jeg nok sætte dem sammen i én fil for dig.
Avatar billede nythjem Nybegynder
13. februar 2006 - 13:46 #11
Hehe..

Det er rigtig sødt af dig, men så har jeg jo ikke lært noget til næste gang :)

Men du må meget gerne ligge et svar :)
Avatar billede falster Ekspert
13. februar 2006 - 13:52 #12
Ellers prøv @icon sushi - http://www.towofu.net/soft/e-aicon.php

Den kan det der med multiple ikoner "Support for Multiple-Icon which contains some icons in a file".
Avatar billede nythjem Nybegynder
14. februar 2006 - 09:45 #13
Hej Falster..

Icon Sushi var rigtig fint og brugbart :)

Og I må meget gerne begge ligge et svar, så napper vi en deler til Jer :)
Avatar billede falster Ekspert
14. februar 2006 - 09:48 #14
Jeg synes også, at det er et skægt - og nyttigt - lille program.
Avatar billede bernhof Nybegynder
14. februar 2006 - 09:48 #15
Ok
Avatar billede nythjem Nybegynder
14. februar 2006 - 12:01 #16
Super, tak for hjælpen drenge :)

Og god dag..