Avatar billede darthwaders Nybegynder
09. februar 2006 - 17:30 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

hjælp til installation af apache

Jeg har fået fat i apache 2 (tak til ekspertene)med henblik på at lege lidt med PHP, men den vil ikke starte op.

jeg har læst mig frem til at i den forrige version skulle man ændre noget i en bestemt fil. er det også tilfældet her?

Jeg kører win xp sp2.

DW
Avatar billede japping Nybegynder
09. februar 2006 - 17:37 #1
Jeg går ud fra at du har læst Apache's vejledning ?

Har du husket at genstarte ?
Avatar billede darthwaders Nybegynder
09. februar 2006 - 17:48 #2
jeg tog det her fra: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/#installer

jeg har også genstartet maskinen.
Avatar billede 7th Praktikant
10. februar 2006 - 13:55 #3
Hvilken fejl får du når du prøver at starte Apache?
Avatar billede darthwaders Nybegynder
16. februar 2006 - 14:16 #4
jeg får en DOS promt hvor der står noget med at den angivne fil ikke kunne findes. den forsvinder efter 30 sek.

Jeg taster følgende:

Network domain: localhost
Servername: 127.0.0.1
Administrators e-mail address: navn@mail.dk

dernæst vælger jeg: Install for all users on port 80, as a service--recomended.
og så: typical.
Avatar billede 7th Praktikant
18. februar 2006 - 19:32 #5
OK, I mappen hvor du har installeret Apache er der en mappe som hedder "logs". Her er to filer, "access.log" og "error.log". Åben dem begge, og smid linierne for den sidste dato der er registreret.
Avatar billede darthwaders Nybegynder
18. februar 2006 - 22:02 #6
I den angivne mappe er der kun en .txt fil: install.log
Avatar billede 7th Praktikant
19. februar 2006 - 17:16 #7
Hvad står der så i denne fil?
Avatar billede 7th Praktikant
19. februar 2006 - 17:22 #8
Forresten, kunne du ikke skrive præcis hvad der står i den DOS prompt der dukker op når du starter Apache.
Avatar billede darthwaders Nybegynder
19. februar 2006 - 17:22 #9
Installing Apache HTTP 2.0 server with
DomainName =  localhost
ServerName =  127.0.0.1
ServerAdmin = navn@mail.dk
ServerPort =  80
ServerRoot =  C:/Programmer/Apache Group/Apache2
Rewrote C:/Programmer/Apache Group/Apache2/conf/httpd-win.conf
to C:/Programmer/Apache Group/Apache2/conf/httpd.default.conf
Successfully removed C:\Programmer\Apache Group\Apache2\conf\httpd-win.conf
Existing file C:/Programmer/Apache Group/Apache2/conf/httpd.conf preserved
Duplicated C:/Programmer/Apache Group/Apache2/conf/ssl.default.conf
to C:/Programmer/Apache Group/Apache2/conf/ssl.conf
Existing file C:/Programmer/Apache Group/Apache2/conf/magic preserved
Existing file C:/Programmer/Apache Group/Apache2/conf/mime.types preserved
Successfully removed C:\Programmer\Apache Group\Apache2\conf\InstallConf.awk
Avatar billede darthwaders Nybegynder
19. februar 2006 - 18:20 #10
texten i DOS promten:
[sun Feb 19 18:17:13 2006][error]<OS2>Den angivne fil blen ikke fundet
Avatar billede darthwaders Nybegynder
19. februar 2006 - 18:24 #11
hov! prøver igen.. kom vist lige til at klikke det forkerte sted...

Teksten i DOS promten:

[sun Feb 19 18:17:13 2006][error]<OS2>Den angivne fil blen ikke fundet.  :No
installed service named "Apache2".
Note the errors or messages above, and press the <ESC> key to exit.  23....
Avatar billede 7th Praktikant
19. februar 2006 - 19:26 #12
Prøv at starte Apache ved at dobbeltklikke på Apache.exe i C:/Programmer/Apache Group/Apache2/bin/

Jeg tror problemet er, at Apache ikke er blevet installeret som en service, hvorfor genvejene i Startmenuen ikke virker.
Avatar billede 7th Praktikant
27. februar 2006 - 22:37 #13
Svarer.
Avatar billede festjest Nybegynder
28. februar 2006 - 20:58 #14
muligvis er den instaleret på port 8080, dette ændres ved at ændre httpd.conf filen som ligger i conf mappen. Led efter "Listen 8080" og ændr det til Listen 80
Avatar billede darthwaders Nybegynder
02. august 2006 - 17:09 #15
lukker
Avatar billede darthwaders Nybegynder
02. august 2006 - 17:11 #16
jeg fandt ud af det. det var installationen den var gal med.