Avatar billede p_r Nybegynder
08. februar 2006 - 12:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indsætte billeder i Indesign

Hej Eksperter!

Jeg er nybegynder i Indesign og skal til at lave nogle nyhedsbreve osv.
Når jeg forsøger at indsætte et billede, via filer-->indsæt, som f.eks. er for højt, forhold til hvad det skal fylde, og jeg så laver det mindre, bliver det forvrænget -det bliver altså et "lille tykt" billede.
Nogen der ved, hvad jeg gør ved det? (Hvis I forstår, hvad jeg mener).

På forhånd tak!

Mvh.
Pernille
Avatar billede doggy82 Praktikant
08. februar 2006 - 14:56 #1
Træk i hjørnerne og hold Shift inde. Lige som i andre Adobe-programmer.
Med pilen ændrer du billedfeltet. Med hvid pil ændrer du selve billedet.
Avatar billede doggy82 Praktikant
08. februar 2006 - 14:57 #2
En hurtig måde at gøre det på er at bruge den sorte pil (husk Shift nede)
Og når feltet så har den størrelse man ønsker trykkes ctrl+alt+e for at tilpasse ideholdet til billedfeltet.
Avatar billede doggy82 Praktikant
08. februar 2006 - 15:01 #3
Du skal blot huske at holde øje med at din ppi ikke bliver for lav til formålet. Det kan du se i paletten "info". "Effective ppi" er den opløsning det får ved udkørsel.
Det optimale er altid at sætte korrekt størrelse og ppi fra starten i Photoshop
Avatar billede p_r Nybegynder
08. februar 2006 - 15:26 #4
Mange tak for det!