Avatar billede matz Nybegynder
08. februar 2006 - 09:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Feedback på design

Kom med jeres kommentare til denne personlige hjemmeside (Det handler ikke om George Clooney, han er bare test)

Link: www.playboi.dk/g3.jpg
Avatar billede hoeks Nybegynder
08. februar 2006 - 10:40 #1
Ikke så meget at sige til den synes jeg. Det er langt fra det fedeste jeg har set, men derimod er det dejligt stilfuldt - uden at være for kedeligt. Farverne er behagelige og teksten er let-læsbar.

Skulle jeg endelig sætte en finger på værket, så skulle det være dit farvevalg. Ikke at det ikke er OK, men personligt synes jeg ikke de er så pæne.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
08. februar 2006 - 14:32 #2
Hej, her er lidt ris/ros fra mig:

INDHOLD:

Der sker ikke det vildste på hver side, da du kun har en menu og et tekstområde.

Kan forstå at du opbygger din side udfra noget grafik og derefter sætter indhold ind. Det mener jeg er en forkert start; Du burde have noget indhold (med et budskab) og derudfra opbygge det grafiske. 6-7 billeder af dig selv? De forstyrer teksten efter min mening.

BRUGERVENLIGHED:

Det er overskueligt og brugervenligt. Et klart plus! Jeg kan ikke fare vild på den side, og jeg finder menuen med det samme. Teksterne er letlæselige, som hoeks også nævner.

DESIGN (farvevalg ect.):

Jeg kan ikke lide dit farvevalg. Det er flade farver med samme kontraster. Det er fint at du vælger 3 farver, men der er ikke én der virkelig skiller sig ud. Prøv at leg lidt med kontraster ;) (stor-lille, mørk-lys, rund-kantet)

Din "cirkel-bue" kan godt kaldes en kontrast, men ligner noget der er lavet meget hurtigt i photoshop.

Opsætningen er traditionel og er det ikke lidt trist? Hvis du personligt er en type, der måske gerne vil skille sig ud, kan det ikke ses i din "personlige hjemmeside".

KONKLUSION:

Du burde have noget personligt indhold i første omgang og lade siden afspejle lidt mere af din personlighed. Leg lidt med kontraster.

Håber at det kan bruges konstruktivt :)

MVH
HMM10
Avatar billede matz Nybegynder
08. februar 2006 - 22:02 #3
Tak for svarene... Det er også mit første design :)
Avatar billede hoeks Nybegynder
09. februar 2006 - 12:47 #4
Burde du ikke bede en af os om at ligge et svar så, så de 30point kan blive fordelt!
Avatar billede matz Nybegynder
09. februar 2006 - 13:49 #5
I kan da bare ligge svar med det samme hvis du mener at din kritik er det værd??
Avatar billede mobius6 Juniormester
10. februar 2006 - 06:38 #6
mht. farvekombinationer så kan http://www.colormatch.dk/ være en god hjælp ;-)
Avatar billede hoeks Nybegynder
10. februar 2006 - 08:16 #7
Skulle ikke mene, at mit svar var fyldestgørende - men der er HMM10's derimod....

Er lidt ligeglad med de points - men det er mere princippet i at hurtigt kan få afsluttet en tråd jeg går ind for :)
Avatar billede hmm10 Nybegynder
10. februar 2006 - 11:03 #8
Det er dig, matz, der bestemmer hvilke svar der brugbare eller ej.
Men for en god gang skyld ligger jeg et svar, hvis du kan bruge min kommentar.