Avatar billede jensoest Nybegynder
07. februar 2006 - 14:30 Der er 1 løsning

Titelproblemer i diagrammer hentet fra indsat fra Excel

Hej

Jeg har et problem med, at titlerne på den vertikale akse i diagrammer indsat fra Excel ikke vises korrekt. Det er ligesom om, at der skæres noget af teksten af.

For eksempel ser den vertikale titel i et diagram i Excel ud som:

GDP (PPP) gennemsnitlig vækstrate per
        capita 1951-2000

Hvorimod den efter indsættelse i Word kommer til at se sådan ud:

GDP (PPP) gennemsnitlig vækstrate per capi

Dvs. den skærer "ta" fra og rykker "capi" en linie op.

Hvad skyldes dette, og hvad kan jeg eventuelt gøre ved det? Jeg håber, at der er en, som har et godt svar.

Mvh.
Jens
Avatar billede kjaer_michael Nybegynder
08. juli 2007 - 14:58 #1
Hej Jens,

jeg har nogle gange oplevet at grafer der kopieres fra Excel ser anderledes ud med mht. til tekst osv. når det kopieres fra Excel. Hvis man i Excel gerne vil se hvordan teksten kommer til at stå i eksempelvis Word kan man kigge på det i Print Preview og så rette til indtil det står rigtigt i Excels Print preview.

Generelt kan Excels titel boxe være let uflexible så et alternativ kunne være at slette titlen fra grafen, og i stedet tegne en tekstbox. Her er det lettere at ændre størrelsen osv.

Håber det kan hjælpe!

Mvh. Michael