Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. februar 2006 - 22:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Skift af brugernavn?

Jeg overvejer at skifte brugernavn, men hvis jeg gør det, så kan enhver jo oprette en bruger på mit gamle brugernavn, altså det jeg har nu. Det er jo ikke godt.

Vil derfor gerne vide om jeg, efter at have skiftet brugernavn, må oprette en ny bruger med mit gamle brugernavn, altså det jeg har nu, og så deaktivere den.

Det vil jo forhindre andre i at oprette en bruger med det brugernavn, og hvis jeg slet ikke bruger den nyoprettede bruger, kan jeg umiddelbart ikke se noget galt i det. Jeg er jo bare ikke interesseret i at alle kan oprette en bruger med mit gamle brugernavn.

Må jeg det?

PS: Jeg vil gerne have svar fra en CoAdmin.
Avatar billede bredker Nybegynder
06. februar 2006 - 06:12 #1
indtil der kommer en coadmin med det samme svar , kan jeg jo sige
nej det må du ikke, ifølge ekspertens regler
Avatar billede kalp Novice
06. februar 2006 - 07:19 #2
Det har jeg nu set andre gøre uden det gav problemer...
Den  rigtige fremgangsmåde ville være..

Ret navnet på din nuværende profil.
Deaktiver din nuværende profil.
Opret en ny profil med navnet "pc-help".
deaktiver profilen.
og genaktiver den gamle profil.

på denne måde har du kun en aktiv profil kørende hele tiden og det burde vel være lovligt nok.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. februar 2006 - 08:16 #3
pc-help kan vel ikke rette navnet på sin nuværende profil, da han/hun ikke er pro-medlem?

Fra Ekspertens regler:
Det er kun tilladt at have én brugerprofil på Eksperten.dk, med mindre andet er aftalt med Admin eller CoAdmins.
Hvis man af den ene eller anden årsag ønsker at skifte brugernavn, skal dette ske ved først at lukke sin eksisterende bruger for derefter at oprette en ny bruger. Det er under ingen omstændigheder tilladt at overføre pointene fra den gamle bruger til den nye bruger. NB: Eksperten Pro-brugere kan under Konto -> Indstillinger skifte brugernavn og behøver derfor ikke at gøre som beskrevet ovenfor.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
06. februar 2006 - 09:48 #4
vejmand > nej jeg er ikke pro, men det kan jeg jo blive

kalp > Ja jeg har samme mening, men nu må vi lige se hvad en coadmin siger..

Btw, for en sikkerheds skyld vil jeg lige vide om du kan genaktivere en bruger...?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
06. februar 2006 - 09:58 #5
Er det lovligt at oprette brugere med udpluk af et domænenavn, altså ikke selve domænet, men indeholder navnet på en side...?

Bare som eksempel, hvis man nu ejede en side ved navn abcdefg.dk må man så lave en bruger der fx hedder "abcdefg_blabla", eller er det overtrædelse af denne regel?

4. Brugernavnet må ikke indeholde eller minde om Admin eller CoAdmin, og må desuden heller ikke indeholde diverse ukvemsord, ord der kan være nedladende, racistiske, seksuelle eller lignende. Ligesom indlæg på Eksperten.dk skal holdes i en sober tone, skal brugernavnet også holdes i en sober tone. Det er heller ikke tilladt at benytte navnet på et domæne (f.eks. www_domæne_dk eller domæne_dk) som brugernavn.,

Jeg skriver jo ikke selve domænenavnet, men en del af det, sat sammen med noget ekstra. Kort sagt, må jeg oprette en bruger ved navn "abcdefg_blabla" hvis jeg nu ejede et domæne ved navn abcdefg.dk ?
Avatar billede exp Juniormester
06. februar 2006 - 12:09 #6
pc-help >>
Som reglerne helt klart foreskriver, så er det ikke tilladt at have mere end én bruger på eksperten. www.eksperten.dk/regler.phtml §1.2.1 forklarer ganske klart, hvilke muligheder du har.

---

Mht. dit nye valg af brugernavn, har jeg denne kommentar:
Hvis "blabla" i dit eksempel "abcdefg_blabla" er "dk/com/org/whateverTLD", så nej, så er det ikke tilladt.
Er der fx "støvsuger/kontorstol/himmellegeme" er det okay.

Ikke tilladt:
- pc-help_dk
- exp_com
- vejmand_eu
- m.v.

Tilladt:
- pc-help_nyhavn (vi antager at du bor i nyhavn)
- exp_the_best (vi VED jeg er den bedste ;-)
- vejmand_jens
- m.v.

Er du i tvivl om dit valg af brugernavn er tilladt, kan du skrive en mail til coadmin@eksperten.dk, og så vil vi se på den, så snart vi modtager den.

Mvh
exp/coadmin
Avatar billede amews_aj Nybegynder
06. februar 2006 - 12:15 #7
hvis vi nu siger jeg har hjemmesiden pc-help.dk, hvilket jeg faktisk har haft, må jeg så godt hedde pc-help, hvilket jeg godt nok gør lige nu..?

Hvis ikke, må jeg så hedde pc-help_etellerandet

med etellerandet mener jeg ikke dk/org eller den slags, men noget andet tilfældigt.

Jeg forstår på dit svar at jeg må begge dele? så længe jeg ikek skriver fx pc-help_dk ?

Mht. reglerne kan jeg ikke se om man må skifte brugernavn ( med pro) og så oprette en ny ved navn pc-help som jeg deaktiverer, bare for at andre ikek kan benytte mit gamle brugernavn...?
Avatar billede exp Juniormester
06. februar 2006 - 12:30 #8
pc-help >>
Ad 1) pc-help og pc-help_rullemadras er helt legale brugernavne. Så længe det der følger efter "_" ikke er, eller minder om, et TLD (dk/com/org/ws/eu/whatever), så er der ingen problemer.

Ad 2)
Det er ikke tilladt at have flere brugere på eksperten. Jeg kan ikke sige det ret meget klarere, uden at risikere at blive overfortolket eller give folk idéer...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
06. februar 2006 - 13:19 #9
Såå... hvis jeg vil skifte brugernavn skal jeg altså finde mig i at andre folk kan oprette en bruger med mit gamle brugernavn?

Jeg vil jo mene at det er tilladt.

Det svarer jo til at du lukker din nuværende bruger, og opretter en ny. Jeg opretter bare en ny som jeg lukker med det samme, og benytter stadig kun en bruger, jeg overtræder vel ikke noget så?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
06. februar 2006 - 13:55 #10
Lige for at sige det på en anden måde:

I reglerne står der jo:
Hvis man af den ene eller anden årsag ønsker at skifte brugernavn, skal dette ske ved først at lukke sin eksisterende bruger for derefter at oprette en ny bruger.

Altså dermed kan du i princippet have en aktiv bruger og 1000 inaktive, og stadig overholde reglerne. Så derfor kan man vel også oprette en ny bruger som man gør inaktiv, så længe man kun benytter en enkelt bruger...?
Avatar billede roenving Novice
06. februar 2006 - 14:08 #11
-- jeg ville nu også tænke på, at du kun sørgede for at brugernavnet pc-help ikke kunne komme til at karambolere med dit eget domænenavn, og så ville jeg opfatte det som misbrug af Ekspertens regler, omend ikke en klokkeklar overtrædelse !-)

-- da ingen former for url må bruges i nogen form, er det jo også en overtrædelse af regler at ville beskytte en url ...

-- men det ville jo blive en konkret vurdering ...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
06. februar 2006 - 14:19 #12
Jeg jeg har nogenlunde samme holdning når jeg tænker nærmere over det..

Men da jeg oprettede det, var det sådan set bare fordi at jeg brugte det brugernavn overalt...

Men i følge reglerne, så er den jo ikke overtrådt... ;)

jeg havde egentlig tænkt mig at ændre mit navn til minnyeside_aj, men det synes I måske også er lidt for.... jah...??

Hvad med det andet jeg skrev 06/02-2006 13:55:00 ?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. februar 2006 - 12:07 #13
Jeg vil gerne have et svar fra an CoAdmin om de ting, inden jeg skifter brugernavn.

1. jeg havde egentlig tænkt mig at ændre mit navn til minnyeside_aj, men det synes I måske også er lidt for.... jah...?? (Altså hvis vi bruge mit nuværende som eksempel pc-help_aj, Jeg skriver jo ikke noget domæne som sådan ved det.) Grunden til at jeg lige netop vil hedde det, er at jeg bruger det brugernavn mange andre steder, og vil gerne hedde det samme. Men hvis I ikke tillader det, må jeg jo finde på noget andet.

2. I reglerne står der jo:
Hvis man af den ene eller anden årsag ønsker at skifte brugernavn, skal dette ske ved først at lukke sin eksisterende bruger for derefter at oprette en ny bruger. Altså dermed kan du i princippet have en aktiv bruger og 1000 inaktive, og stadig overholde reglerne. Så derfor kan man vel også oprette en ny bruger som man gør inaktiv, så længe man kun benytter en enkelt bruger...?

På forhånd tak!
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. februar 2006 - 12:12 #14
Blev vist lidt utydeligt med del 2. Blev lidt en sammenblanding, skriver det derfor lige lidt bedre (pænere)

---

1. Jeg havde egentlig tænkt mig at ændre mit navn til minnyeside_aj, men det synes I måske også er lidt for.... jah...?? (Altså hvis vi bruge mit nuværende som eksempel pc-help_aj, Jeg skriver jo ikke noget domæne som sådan ved det.) Grunden til at jeg lige netop vil hedde det, er at jeg bruger det brugernavn mange andre steder, og vil gerne hedde det samme. Men hvis I ikke tillader det, må jeg jo finde på noget andet.

---

2. I reglerne står der jo:
Hvis man af den ene eller anden årsag ønsker at skifte brugernavn, skal dette ske ved først at lukke sin eksisterende bruger for derefter at oprette en ny bruger.

Altså dermed kan man i princippet have en aktiv bruger og 1000 inaktive, og stadig overholde reglerne. Så derfor kan man vel også oprette en ny bruger som man gør inaktiv, så længe man kun benytter en enkelt bruger...? Vil jo gerne oprette en med mit gamle brugernavn, så jeg ikke risikerer at en anden kan oprette en bruger med mit gamle brugernavn. Så vil nogen måske tro det er mig der skriver...

---

Det var vist bedre formuleret...
Ser frem til et klart svar fra en CoAdmin.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. februar 2006 - 18:05 #15
Jeg har nu skiftet brugernavn, og fulgt det som exp skrev 06/02-2006 12:09:33

Jeg har også gjort som kalp beskrev 06/02-2006 07:19:51, da jeg også vil mene det er inden for reglerne.

På trods af mit brugernavns skift, står der stadig mit gamle brugernavn i alle de spørgsmål jeg har oprettet, men de kommentarer/svar jeg har givet står i mit nye brugernavn. Dog når jeg søger, kan jeg kun søge på mit nye brugernavn.

Jeg lukker her, og skriver om fejlen i kategorien "Fejl".