Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2006 - 09:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Linke MySQL med Access

Jeg har et brugerkartotek (1 tabel), der kører på en MySQL database. Findes der en måde at skabe en Access DB, der er mage til MySQL DB'en ogsørger for at holde sig opdateret med de informationer, der findes i MySQL databasen.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2006 - 14:52 #1
Jeg mener ikke at du kan replikere fra MySQL til Access.

Men du kan jo linke fra Access til MySQL. Er det ikke godt nok ?
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2006 - 14:55 #2
linke? Mener du reække data ud af MySQL med en connection i VBA og andvende dem i Aceess?
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2006 - 14:55 #3
reække = trække
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2006 - 15:16 #4
Access kan linke tabeller som er i andre databaser via ODBC

og fra en Access applikation kan de tabeller bruges helt ligesom data var
i en Access tabel

tingene bliver lidt mere konmplekse hvis det er en ASP side som bruger din Access database
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2006 - 05:24 #5
Kommet videre ?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2006 - 19:01 #6
Nej jeg har opgivet ideen og udvikler et værktøj, der tillader brugeren at anvende/manipulere data direkte i den oprindelige MySQL tabel.

Problemet er bare at brugerne er vant til at bruge access.

Det link du beskriver, der tillader mig ikke at oprette en "virtuel" tabel i selve databasen, der bruger data fra en ODBC kilde? Det du mente var blot at man i en access applikation kan bruge data fra en ODBC kilde, ikke?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2006 - 19:27 #7
hvad er forskellen på de to ?

en linket tabel (via ODBC) optræder som tabel sammen med Access tabellerne
(dog markeret med en globus så man kan se de er linkede)

du kan bruge dem fra queries ligesom en Access tabel

men jeg mener ikke at du kan redigere i tabel definitionen kun se den
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2006 - 23:41 #8
Jeg har kigget lidt på det, og det er lykkedes mig at lave en tabel i Access ud fra en pass-though forespørgsel. Jeg har ikke 100% styr på det endu, men nu er jeg da kommet i gang.

Jeg vil gerne give point (langt om længe). Og sige tak for hjælpen!
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2006 - 23:47 #9
så ligger jeg et svar