Avatar billede m3q Nybegynder
02. februar 2006 - 22:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

fastlås tabel bredde?

Hej eksperter!

I Dreamweaver har jeg et problem når jeg laver tabeller... hvis jeg skriver en tekst i tabellen (efter at jeg har skrevet en procentvis eller pixel størrelse på tabellens bredde) fortsætter tabellen med at udvide sig!

dvs. den ikke laver automatisk linieskift når den når til kanten af tabellen/cellen.

hvad kan jeg gøre for at få den til det?

tak på forhånd!
Avatar billede jokkejensen Novice
02. februar 2006 - 23:00 #1
har du indhold i de andre celler ? - de 2 andre..
Avatar billede m3q Nybegynder
02. februar 2006 - 23:04 #2
lavede en test med ren tekst i alle celler.. men den udvides stadig!
Avatar billede jokkejensen Novice
02. februar 2006 - 23:15 #3
her laver jeg en tabel med 3 celler - sætter dem alle til 300 px og giver dem 1px border rød..

<!DOCTYPE html
PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html>
<head>
<title>simple document</title>
<style Media="screen">
table td
{
width: 300px;
border: 1px solid red;
}
</style>
</head>
<body>
<table>
<tr>
<td>
jk  jk jkb kjb kb jhb jh bkj nbk jbkj bk ib kjb kj bk bk jb kjb kb k bk jb kjb kjb kj bk bk jbk jb kjb k bk bk b kb jhg jhgk n lkjb k bkb kj bk jb kjg kjg kb kb
</td>
<td>
&nbsp;
</td>
<td>
&nbsp;
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede m3q Nybegynder
02. februar 2006 - 23:29 #4
den udvides også med den du har lavet!

kan det være selve koden?
Avatar billede olebole Juniormester
03. februar 2006 - 09:47 #5
<ole>

Med denne kode udvider ingen celler sig:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>TITLE</title>
<style type="text/css">
html, body {
    height: 100%;
    margin: 0;
    padding: 0;
}
table td {
    width: 300px;
    border: 1px solid red;
}
</style>
</head>
<body>

<table>
<tr>
    <td>jk  jk jkb kjb kb jhb jh bkj nbk jbkj bk ib kjb kj bk bk jb kjb kb k bk jb kjb kjb kj bk bk jbk jb kjb k bk bk b kb jhg jhgk n lkjb k bkb kj bk jb kjg kjg kb kb</td>
    <td>&nbsp;</td>
</tr>
</table>

</body>
</html>

/mvh
</bole>
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
17. februar 2006 - 10:39 #6
Har du løst dit problem??

Hvis ikke - hvor har du sat %satsen på den tabel??

Du kunne evt. difinere en bredde i alle dine kolonner.

/elvstine
Avatar billede jokkejensen Novice
17. februar 2006 - 20:08 #7
det er vel også det oleBole og jeg gør gennem CSS?
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2006 - 20:15 #8
- alle kolonner er sat til en bredde på 300px  ;o)

m3q >> Læg mærke til, der er mellemrum i de strenge, jokkejensen og jeg har skrevet.
Er det derimod en lang ubrudt streng vil tabellen altid udvide sig - men det kan du jo bare lade være med at skrive  :)

Er der tale om bruger indlæg, afviser du blot hele indlægget, hvis en eller anden tumpe forsøger at lave pjatrøv med lange strenge ... for det er zq da for strengt  ;o)
Avatar billede jokkejensen Novice
17. februar 2006 - 22:12 #9
Eller giver dem overflow:hidden; ...

Mener det kun vil tvinge det for lange ord til at fortsætte ud, og de næste linier til stadig at have margin ved cellekanten. (men er ikke sikker)
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2006 - 22:56 #10
- nuvel, men hvis en bruger laver den slags, kan man vel godt formode, at resten af indlægget ikke er værd at gemme på  ;o)
Avatar billede jokkejensen Novice
18. februar 2006 - 07:31 #11
ok - vidste ikke det var til et forum :)
Avatar billede m3q Nybegynder
19. februar 2006 - 16:24 #12
har fået det lavet..

olebole og jokkejensen lav et svar hver, så deler i pointene!
Avatar billede olebole Juniormester
24. august 2012 - 18:23 #13
Ellers tak, jeg samler ikke point. De må være jokkejensens  =)