Avatar billede martin29 Nybegynder
31. januar 2006 - 19:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

login problem med php oscommerce i .htaccess

Hejsa!

Jeg har problemer med at få login til at virke til min oscommerce admin side.

Har en fil der hedder .htaccess som bl.a. indeholder:

AuthName "Adgangskontrol"
AuthUserFile /customers/domænenavnet.dk/domænenavnet.dk/httpd.www/admin/htpasswd
AuthType Basic
require valid-user webmaster

og en fil der hedder htpasswd som indeholder:

webmaster:webmaster

------

Med disse 2 filer burde jeg kunne logge ind på på min admin side til oscommerce. men det virker ikke. Min side er oploadet på b-one hvis det er nogen hjælp.

mvh
Martin
Avatar billede martin29 Nybegynder
31. januar 2006 - 19:51 #1
login boksen kommer fint frem men hvis jeg anvender webmaster som brugernavn og webmaster som password kan jeg ikke logge ind?
Avatar billede nielle Nybegynder
31. januar 2006 - 21:50 #2
Det skyldes at passwordet ikke skal stå i sin klarform, men derimod på sin krypterede form:

webmaster:9c.DKZuS3ULqo
Avatar billede martin29 Nybegynder
31. januar 2006 - 22:50 #3
Dooooh som Homer Simpson altid siger.
Så er fejlen hermed rettet. tak for det.
Smid et svar.
Avatar billede martin29 Nybegynder
31. januar 2006 - 22:53 #4
ps
Har du forstand på OScommerce, da jeg ikke kan se hvordan jeg justere højden på min side? det er lige det sidste jeg vil rette inden jeg kravler til køjs.
http://www.gmsimport.dk/
Avatar billede nielle Nybegynder
31. januar 2006 - 22:57 #5
Nej, jeg har desværre ikke haft fornøjelsen at arbejde noget videre med OScommerce. Har de ikke et forum hvor at du kan stille den slags spørgsmål?

... og et svar :^)
Avatar billede martin29 Nybegynder
31. januar 2006 - 23:00 #6
Det er bare ok.
Deres forum er ikke altid så hurtig som eksperten. :-)
Anyway tak for hjælpen