Avatar billede kappel Nybegynder
31. januar 2006 - 18:32 Der er 9 kommentarer

Kontrol af brugere

Hej

Jeg har lavet en hjemmeside igennem IIS.
Er det muligt at styre adgangen til de enkelte undersider på en enkel og sikker måde?

Under opsætningen af IIS, er det muligt at indstille "permissions" for den enkelte mappe. Kan jeg anvende det?

Adgangen skal gives til bestemte personer. Løsningen er på intranet i et stort firma, men det er kun nogle af medarbejderne der skal have adgang.

Hvis ikke det kan løses på denne måde, har I så nogle andre forslag?

På forhånd tak.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
31. januar 2006 - 18:41 #1
Kører i med active directory i firmaet......
Avatar billede kappel Nybegynder
01. februar 2006 - 07:22 #2
er faktisk i tvivl, hvordan tjekker jeg det?
Avatar billede kappel Nybegynder
01. februar 2006 - 13:01 #3
Jeg sidder på serveren på en remote desktop.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
03. februar 2006 - 21:03 #4
har i en server som i logge på med jeres brugernavn og password
Avatar billede kappel Nybegynder
06. februar 2006 - 12:53 #5
ja
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. februar 2006 - 13:08 #6
så kan du bare angive det brugernavn på de mapper du vil have sikret via iis under directory security...
Avatar billede kappel Nybegynder
06. februar 2006 - 13:15 #7
serveren kan tilgås fra Internettet og står derfor uden for fimaets firewall. Så kan det vel ikke lade sig gøre vel?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. februar 2006 - 13:31 #8
nej... Det er rigtigt... Men det var ikke det du skrev ;-)

Der er vel flere ting du kan gøre det på så:

1. finde et isapi-filter der virker ligesom htpasswd
2. kode siderne så de er password beskyttet ved hjælp af sessions
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. februar 2006 - 13:54 #9